خور شهید حقانی بندرعباس پاکسازی شد

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۰۹:۳۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۷۵۴
خور شهید حقانی بندرعباس پاکسازی شد
شهردار منطقه دو بندرعباس از پاکسازی خور شهید حقانی خبر داد،عبدالحسین ارجمند در این باره اظهار کرد: خور شهید حقانی که از چهارراه قدس به خور گورسوزان ختم می‌شود، مورد لایروبی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،عبدالحسین ارجمند افزود: حوزه خدمات شهری و عمرانی شهرداری ناحیه یک منطقه دو، با در اختیار داشتن تجهیزاتی مانند 2 دستگاه خاور کمپرسی، تعداد 10 نفر نیروی کارگری و دو دستگاه مینی لودر به منظور نظافت بیشتر محیط شهری و حفظ محیط زیست، عملیات پاکسازی خور شهید حقانی به طول 300 متر پاکسازی شده است.

ارجمند با بیان اینکه خوریات شهر بندرعباس سالانه در چندین مرحله مورد پاکسازی قرار می‌گیرند گفت: این کار برای شهرداری هزینه‌های زیادی بدنبال دارد و انتظار میرود شهروندان نیز در پاکیزه نگه داشتن این محل ها همکاری لازم را داشته باشند و از تخلیه و ریختن زباله در خورها جدا خودداری کنند.

شهردار منطقه دو بندرعباس خاطرنشان کرد: در گذشته، خوریات مشکلات کنونی را نداشته، اما در حال حاضر با وجود آلودگی زیست محیطی ناشی از ورود فاضلاب و روانابهای شهری، حیات آبزیان در منطقه را مورد تهدید قرار داده و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که‎‎ به‎‎ وضوح ‎‎در‎‎ آن‎‎ دسته ‎‎از‎‎ خورهای ‎‎عبوری ‎‎ شهر ‎‎بندرعباس ‎‎که‎‎ از‎‎ حوزه‌‎‎های ‎‎برون‎‎ شهری‎‎ نشات‎‎ می‎‎گیرند،‎‎ قابل مشاهده ‎‎است‎‎، وجود‎‎ رسوبات ‎‎و‎‎ گل ‎‎و‎‎ لای‎‎ به ‎‎مقدار‎‎ قابل‎‎ توجه ‎‎در ‎‎مسیر ‏خور‎‎هاست‎‎ که ‎‎به‎‎ هنگام‎‎ بارندگی‎‎های‎‎ مداوم ‎‎و شدید ‎‎باعث‎‎ انسداد ‎‎مسیر حرکت‎‎ آب، ‎‎به‎‎ خصوص‎‎ در‎‎ مجاری ‎‎ورودی ‎‎پل‎‎ها‎‎ می‎‎شود که در این راستا شهرداری بندرعباس اقداماتی برای رفع این مشکل دارد.

ارجمند گفت: پسابهای شهری که حاصل رواناب‌های خانگی، کارگاه‌های کوچک، بندرگاه‌ها، صنایع و غیره می‌باشد و حاوی آلاینده‌های آلی، میکروبی، مواد مغذی، مواد شوینده و... می‌باشد، در برخی مناطق به طور مستقیم وارد خورها شده و به دریا راه می‌یابد که می‌تواند در نوع خود مشکلات زیادی را برای اکوسیستم‌های دریایی، ذخایر شیلاتی، ساحل نشینان و صنعت گردشگری به وجود آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز