رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

در دولت تدبیر و امید ۱۰۵ میلیارد ریال صرف بهسازی بیمارستان های همدان شده است

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۳:۳۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۹۰۲
در دولت تدبیر و امید ۱۰۵ میلیارد ریال صرف بهسازی بیمارستان های همدان شده است
دکتر حبیب الله موسوی بهار گفت: در دولت تدبیر و امید 105 میلیارد ریال صرف بهسازی بیمارستان و توسعه تجهیزات و تاسیسات شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در همایش حماسه حضور در استانداری همدان افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 186 پزشک متخصص در 16 بیمارستان استان مقیم شده اند.

وی اضافه کرد: توجه به بخش سلامت در دولت تدبیر و امید، در بهترین زمان و بهترین شکل ممکن انجام و موجب تحقق سخن رهبری مبنی بر کاهش درد و رنج ناشی از بیمار داری در خانواده ها شد.

وی ادامه داد: از زمانی که این خواسته مقام معظم رهبری مطرح شد تا زمانیکه به آن جامه عمل پوشانده شود حدود 20 سال طول کشید و رفته رفته نیز این درد بیماری و مشکلات مالی در جامعه عمیق تر می شد و در جهان رتبه ایران در حمایت از بیماران همواره رو به تنزل بود.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت جایگاه ایران در آمارهای بین المللی در حوزه بهداشت و سلامت مطلوب نبود ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح جایگاه ایران در مجامع بین المللی به نحو احسن اصلاح شد و از این طریق کرامت و شان بیماران نیزحفظ شد .

وی بیان کرد: پیش از اجرای این طرح 65 درصد هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شد، اما با اجرای این طرح هم اکنون مردم کمتر از 10 درصد هزینه درمان خود را می پردازند.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی در استان همدان 105 میلیارد ریال صرف بهسازی بیمارستان و توسعه تجهیزات و تاسیسات شده است.

موسوی بهار عنوان کرد: 15 هزار زایمان طبیعی نیز در راستای اجرای این طرح به صورت رایگان در استان انجام شده است.

وی همچنین از صرف 930 میلیارد ریال به عنوان یارانه سلامت و خرید 200 میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی در همدان خبر داد.

وی بیان کرد: 150 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان قلب فرشچیان اختصاص یافته که امید است تا هفته دولت بهره برداری شود.

نماینده جامعه دانشگاهیان استان همدان در این همایش افزود: استان همدان جزو مستعدترین مناطق برای گسترش آموزش عالی است، زیرا در موقعیت مناسب جغرافیایی در غرب کشور قرار گرفته و تاریخچه غنی علمی آن از این سرزمین منطقه ای مناسب در این راه ساخته است.

موسوی بهار افزود: با آغاز کار دولت یازدهم گسترش آموزش عالی مطلوب تر شده و با توجه به وجود همراهی مسوولان و نمایندگان استان در مجلس بزودی شاهد استقرار دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد واحد همدان خواهیم بود.

وی گفت: 70 درصد دانشجویان دانشگاههای استان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند.

و ی ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی همدان از مقطع کاردانی تا فوق تخصصی پزشکی، در حال تحصیل هستند و هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی همدان با 60 رشته تحصیلات تکمیلی برترین مرکز دانشگاهی غرب کشور است.

موسوی بهار در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به عنوان نماینده جامعه دانشگاهیان استان همدان از سخنان و روشنگریهای مقام معظم رهبری در حمایت از دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده قدردانی می کنم.

همایش حماسه حضور به مناسبت سالروز حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد و انتخاب دولت تدبیر و امید با حضور مقامات کشوری و استانی در همدان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز