نماینده ولی فقیه در استان البرز:

هنر موثرترین راه برای ایجاد انس بین مردم و قرآن است

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۳:۴۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۵۹۱۰
هنر موثرترین راه  برای ایجاد انس بین مردم و قرآن است
هرکسی با آیات قرآن انس بگیرد به روشنگری او اضافه شده و از گمراهی و تاریکی اش کم می شود چراکه قران گوینده ای است که دروغ نمی گوید و برای هدایت انسان نازل شده است .

 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز اعلام کرد: ماه رمضان ماه پربرکتی است که درآن بزرگ ترین معجزه بشریت (قرآن ) بر آخرین پیامبر خدا نازل شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج ، آیت ا...سیدمحمد مهدی حسینی همدانی با بیان این مطلب در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز گفت: نزول قرآن درماه رمضان اهمیت این ماه را چندین برابر کرده است و هرچقدر بخواهیم از شأن واقعی این ماه بگوییم کم گفته ایم .

وی با اشاره به خطبه 176 نهج البلاغه اظهار کرد: مسلمانان هرچه که دارند ازدولت قرآن است بنابراین باید قدر این مجعزه را بدانند و درانس گرفتن با آیات آن غفلت نکنند .

وی افزود: قرآن ناصحی است که درآن هیچ غشی وجود ندارد و کسی که به آیات ان پناه می برد بدون شک هدایت و ازمسیر گمراهی دور می شود .

وی گفت: وقتی برای نصیحت نزد معتمدین خود می رویم ممکن است خواسته و ناخواسته امیال درونی و نیات آنان درکمیت و کیفیت جملاتشان تاثیر بگذارد ولی قرآن تنها ناصحی است که  هیچ سوگیری ای ندارد و آنچه که صحیح است را بیان میکند .

این مسوول اظهار کرد: هرکسی با آیات قرآن انس بگیرد به روشنگری او اضافه شده و از گمراهی و تاریکی اش کم می شود چراکه قران گوینده ای است که دروغ نمی گوید و برای هدایت انسان نازل شده است .

امام جمعه کرج گفت: اگر انسان ها در سختی و مشکلات از قرآن تاسی بگیرند هرگز ناامیدی به دل خود راه نمی دهند چراکه اطمینان دارند که کلام خدا آنان را آرام  می کند و درهای مشکلات را به روی آنان می بندد.

وی خاطرنشان کرد: آیات قرآن بزرگ ترین شفااست و انسان را از بیماری کفر، آز و غفلت از یاد خدا نجات می دهد .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با تاکید بر اهمیت تدبر درقرآن گفت:ماه رمضان فرصت خوبی برای تفکر و تدبر درآیات قرآن است چرا که تا زمانی که انسان درکلام الله تدبر نکند،کلمات خدایی در وی تاثیری نخواهد داشت .

وی اظهار کرد: انسانی که با قرآن انس پیدا می کند به انسانی متعالی و کامل تبدیل می شود و درتمامی زمینه ها حرفی برای گفتن خواهد داشت .

وی ابراز کرد: مگر ممکن است کسی با آیات قرآن مانوس باشد ولی دشمن خود را نشناسد و با استکبار مقابله نکرده و به دفاع از مظلوم برنخیزد؟

آیت ا... حسینی همدانی تاکید کرد: مگر می شود فردی درآیات قرآن تدبر کرده باشد ولی اهل احسان ،گذشت و بخشش نباشد ؟

وی ادامه داد: انسانی که خلق قرآنی دارد دربعد رفتاری ، معرفتی ،علمی و ... درجایگاه رفیعی قرار می گیرد و می تواند پله های ترقی را به سرعت طی کند .

وی دربخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت  فراهم کردن زمینه مناسب برای انس و الفت بیشتر همه مردم با آیات قرآن تاکید کرد وگفت: باید از تمامی امکانات  و داشته هایمان برای  آوردن آیات قرآن به متن زندگی مردم استفاده کنیم .

امام جمعه کرج استفاده از زبان هنر را یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد انس بین مردم و قران دانست و گفت: هنر با زبان شیوا و روان خود می تواند غنی ترین مفاهیم قرانی را به زبان ساده درمیان مردم درونی کند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز