استاندار قزوین:

تنها ۱۴درصد جمعیت استان جز, قشر آسیب پذیرند

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۳:۵۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۶۱۷۷
تنها ۱۴درصد جمعیت استان جز, قشر آسیب پذیرند
مرتضی روزبه اعلام کرد: تنها 14درصد از جمعیت استان جزو اقشار آسیب پذیر و ضعیف هستند و 86درصد باقی مانده از زندگی عادی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه در همایش سازمان های مردم نهاد فعال در امور خیریه بیان داشت: بر اساس آمارهای جمع آوری شده جمعیت قشرهای ضعیف و آسیب‌پذیر استان قزوین فقط 14درصد از کل جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد و 86درصد باقی مانده از زندگی عادی برخوردار هستند.

وی افزود:براساس آموزه های دینی  فعالیت در امور خیریه از جمله اقدامات ارزشمند، ماندگار و انسانی است که بایستی در دوران زندگی فقط خود را نبینیم و مراقب اطرافیان هم باشیم که  این موضوع آثار روانی و تربیتی مهمی دارد. 

وی افزود: در امور خیریه روح و روان افراد و حفظ کرامت انسانی اقشار آسیب پذیر اصل است و انفاق نباید با منت همراه باشد که این امر کار را بی ارزش خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه ماه رمضان برجستگی ویژه ای دارد به گونه ای که فضای تشویق برای حمایت و کمک به نیازمندان و فقرا بیشتر فراهم است ادامه داد: موسسات خیریه در کشور با موضوعات و اهداف مختلف فراوان هستند که سابقه و ریشه برخی از این موسسات  به قبل از انقلاب برمی گردد و امروز باید فعالیت آنها را آسیب شناسی کنیم. 

استاندار با اشاره به اینکه حکومت باید همه جامعه را ببینند و برای همه برنامه داشته باشد ادامه داد: در استان یک میلیون و 250  هزار نفر زندگی می کنند و براساس شاخص ها در هر تصمیم مهم اقتصادی در سطح کلان، قزوین جزو ده استان اول کشور محسوب می شود. 

استاندار ادامه داد: از طرفی قزوین یک مرکز مهم صنعتی است و از دغدغه ها و مطالبات جدی نظام بانکی، انتقال حساب های بانکی واحدهای تولیدی از تهران به قزوین می باشد.

روزبه افزود: قزوین دومین استان برخوردار از دانشگاههای غیرانتفاعی در کشور است و بیش از 90 درصد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در استان متعلق به بخش خصوصی است .

وی تصریح کرد: در دولت جدید براساس مدلی که وزیر کشور ارائه کرده برخی از استان ها در کشور باید خودگران شده و بدون نیاز یا تکیه به منابع ملی و دولتی خود را اداره کنند که در این تصمیم گیری، قزوین در راس استان ها قرار دارد.

استادار تصریح کرد: یک مدل اساسی که به انحراف منجر شد پوشش کل جامعه براساس نظام  توزیع یارانه ای بود که متاسفانه بجای پوشش 14 درصد قشر آسیب پذیر، کل جامعه را شامل شد.

وی گفت: حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان پول در قالب یارانه به صورت مستقیم در دو سال گذشته به مردم استان قزوین پرداخت شده است در حالی که در همین مدت کمتر از 230 میلیارد تومان برای کارهای خدمات‌رسانی این استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: توزیع صندوق ها در خانه ها و صدور قبوض در مدارس نشانگر این است که قبح فقر در جامعه ریخته شده است اگرچه همه موسسات و صندوق های خیریه اهداف متعای و انسان دوستانه ای دارند اما آیا این وضعیت زیبنده استان است و باید ادامه پیدا کند و ورودی شهر و خیابان های شهر مملو از صندوق باشد؟ در حالیکه باید واقع بینانه به قضیه نگاه کرد و به این موضوع  پایان داد و تدبیری برای این اتخاذ کرد.

استانداربا اشاره به اینکه در سال 93 حدود 100 میلیارد تومان در حوزه آرد و نان یارانه داده شده است که نتیجه آن نارضایتی همه عوامل دست اندرکار است گفت: در دولت یازدهم بخش ناچیزی از یارانه ها مدیریت و به حوزه درمان هدایت شد که نتایج و ثمرات مفیدی را در جامعه به دنبال داشت و  در حال حاضر ساکنین  مناطق شهری تنها 10درصد و مناطق روستایی 5 درصد  از کل هزینه های درمانی خود را پرداخت می کند که از سیاست های خوب و اثرگذار دولت جدید بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز