امسال؛

ترمینال مدرن کلانشهر تبریز بهره برداری می شود

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۰۰:۴۴:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۱۸۵
ساختمان پایانه مرکزی اتوبوس های کلانشهر تبریز در زمینی به مساحت هفت هکتار و با زیر بنای بیش از 24 هزار متر مربع در سه طبقه مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اعلام  رضایت از روند پیشرفت عملیات تکمیلی پروژه بزرگ ترمینال جدید کلانشهر تبریز ابراز امیدواری کرد این ترمنیال قبل از پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی اهمیت و حساسیت پروژه پایانه مسافربری مرکز اتوبوس های بین شهری کلانشهر تبریز را به دلیل جایگاه و موقعیت جغرافیایی تبریز مورد تاکید قرار داد و ضمن قدردانی ازعوامل و مجریان ساخت این پروژه تسریع در زمان بهره برداری آن را یاد آور شد.

وی با اشاره به این مطلب که این پروژه  هم اکنون در مرحله نازک کاری و معماری داخلی قرار دارد برحفظ زیبایی همراه با ارتقا کیفیت معماری داخلی و المان های آن تاکید کرد.

عملیات اجرایی پروژه پایانه مسافربری مرکزی اتوبوس های بین شهری تبریز 20 سال قبل کلید خورد، لیکن پس از اقدامات جزیی و تا روی کار آمدن دولت تدبیر و امید متوقف و راکد مانده بود.

به گفته مسوولان پروژه، تاکنون بیش از 70 درصد از عملیات ساختمانی پایانه مسافربری مرکزی به همراه بخش های زیادی از عملیات نازک کاری بنا انجام شده است و برای ساخت عملیات اجرایی آن افزون بر 25 میلیارد تومان هزینه شده و دست کم 10 میلیارد تومان هم برای تکمیل دیزان های آن نیاز است.

ساختمان پایانه مرکزی اتوبوس های کلانشهر تبریز در زمینی به مساحت هفت هکتار و با زیر بنای بیش از 24 هزار متر مربع در سه طبقه مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته می شود و به دلیل زیبایی طراحی و معماری می تواند به یکی از نمادهای ماندگار شهری تبدیل شود.

این ترمینال علاوه بر سالن های مدرن انتظار و مسافر گیری و دو بخش مجزای ترافیک دورن شهری و برون شهری  دارای مجموعه پارکینگ‌ ها، فضای سبز، پدبالگرد، فروشگاه‌ های چند منظوره و سایر بخش‌ های عمومی و جانبی داز جمله سالن های بازی کودکان، واحدهای اداری، سرویس های بهداشتی، خدماتی و رستوان های فست فود بعلاوه مسجد و مکان های برای اقامت مسافران است.

ساخت دو دهنه تونل‌ ارتباطی برای پارکینیگ‌ ها و همچنین هدایت آب‌ های زیرزمینی به خارج از مسیر پروژه ازمهم‌ترین موارد زیرساختی پروژه ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز