فرمانده قرارگاه پلیس راه استان هرمزگان:

توقف خودروهای سنگین در حاشیه جاده ممنوع اعلام شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۱۰:۳۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۶۲۹۹
توقف خودروهای سنگین در حاشیه جاده  ممنوع اعلام شد
رئیس پلیس راه استان هرمزگان با تأکید بر اینکه توقف خودروهای سنگین در حاشیه جاده (شهید نامجو،ایسین،باباغلام ،تازیان)به خاطر بالا بردن ضریب ایمنی ممنوع اعلام شد گفت :در صورت عدم توجه رانندگان به توقف ممنوع شماره پلاک آنها به سازمان حمل و نقل اعلام می شود و این سازمان از خدمات دهی به آنان جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بندرعباس، سرهنگ علی مجید زاده با بیان اینکه در سه ماهه اول سال گذشته ،95فقره تصادف که 120 کشته در برداشته است گفت: امسال در سه ماهه نخست سال 70 فقره تصادف در محورهای برون شهری استان رخ داده است که 110 نفر جان خود را ازدست داده اند.

وی میزان کاهش وقوع تلفات جاده ای را 9 درصد وتصادفات منجر به فوت را 26 درصد در مقایسه باسه ماهه سال 93عنوان کرد.

رئیس پلیس استان هرمزگان گفت:امسال 460 فقره تصادف منجر به جرح داشته ایم،که باعث مجروح شدن 785 نفر گردید که نسبت به سال گذشته افزایش یک درصدی داشته است .

وی اضافه کرد:در مجموع حوادث جاده ای اعم از فوتی ،جرحی وخسارتی درسه ماهه اول سال گذشته 825 فقره وامسال را 725 فقره اعلام کرد که کاهش 12 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

سرهنگ مجید زاده اظهار داشت:شهرستان بندرعباس ،میناب ،حاجی آباد با بیش از 50درصد ،بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد :عامل انسانی بیشترین نقش را در وقوع حوادث جاده ای دارد که 35 درصد این تصادفات به علت تخطی از سرعت مطمئنه وخواب آلودگی ونیز21 درصد آن به خاطر عدم توجه به جلو اتفاق افتاده است .

این مقام مسئول درادامه گفت :در مدت سه ماهه امسال 218هزار برگ جریمه برای رانندگان متخلف با مبلغ 83 میلیارد ریال صادر شده است .

وی اظهار داشت :طی این مدت 4هزار و682دستگاه خودرو و3هزار و349دستگاه موتور سیکلت به علت داشتن تخلفات رانندگی توقیف شده اند وهمچنین در این مدت 919 خودروی نامحسوس کار کنترل ترافیک را بر عهده داشته اند.

مجید زاده بیشترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات رانندگی را پژو و پراید با55 درصد و موتورسیکلت با 18 درصد عنوان کرد.

وی افزود :72درصد حوادث رانندگی در محورهای شمال و شرق استان ونیز 28درصد تصادفات رانندگی در محورهای غرب استان رخ می دهد.

سرهنگ مجید زاده در پایان اظهار داشت :در مدت سه ماهه اول امسال ،2میلیون 762 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان توسط 44 دوربین تردد شمار ثبت شده است که 135 فقره تخلف توسط دوربین های کنترل سرعت ثبت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز