به منظور کاهش آسیب های اجتماعی جامعه کارگری؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون و کار هرمزگان با اداره کل بهزیستی استان

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۱۰:۵۴:۱۳
کد خبر: ۲۹۶۳۱۳
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون و کار هرمزگان با اداره کل بهزیستی استان
در راستای بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی ها و امکانات بالقوه و بالفعل و بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از جامعه کارگری و ارائه خدمات به کارگران و خانواده های آنان، اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان و اداره کل بهزیستی استان، تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس سلیمی اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم نامه و با هم افزایی از توان کارشناسان دو دستگاه بتوان در مورد مسایل و موضوعات اجتماعی مرتبط با جامعه کارگری استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، همکاری در برگزاری همایش های هم اندیشی های تخصصی و کارگاههای آموزشی مرتبط با خانواده و آسیب های اجتماعی، برگزاری دوره های مهارتهای زندگی، آموزش خانواده، شیوه های صحیح فرزند پروری، نوجوان موفق، پیشگیری از الکل- ایدز- اعتیاد جهت خانواده های کارگران، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره در مرکز مشاوره حضوری بهزیستی، شناسایی و ارجاع افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی به خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، همکاری علمی و پژوهشی در اجرای طرحهای پزوهشی در خصوص موضوعات مرتبط با آموزش خانواده و آسیب های اجتماعی مرتبط با آن را از جمله اهداف این تفاهم نامه ذکر کرد.

وی بیان داشت: هماهنگی با کارگاهها و کارخانجات تحت پوشش در خصوص استقرار تیم مشاوره ای جهت ارائه خدمات به خانواده های کارگران، اطلاع رسانی به جامعه کارگری در خصوص استفاده از خدمات مشاوره ای و روانشناختی، هماهنگی جهت برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با آموزش خانواده، پذیرش طرح های مرتبط با موضوعات و مسائل اجتماعی در کمیته آموزش و پژوهش در حیطه وظایف وزارت متبوع از تعهدات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می باشد.

هماهنگی جهت اعزام تیم مشاوره ای به کارگاهها و مراکز صنعتی جهت ارائه خدمات مدخله ای و فوری در صورت تماس، ارائه خدمات به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی شناسایی و ارجاع شده از سوی اورژانس اجتماعی، اعزام مدرس جهت برگزاری دوره های مرتبط با آسیب های اجتماعی و اطلاع رسانی در خصوص خدمات خط صدای مشاور (1480) به جامعه کارگری استان هرمزگان و خط ملی 02143945 جهت ارائه خدمات به خانواده های آنان از تعهدات اداره کل بهزیستی است.

"سیما مرادی" مدیرکل بهزیستی استان نیز گفت: تمام بندهای این تفاهم نامه با نظر کارشناسان و در راستای اهداف وزارت متبوع می باشد.

قابل ذکر است که این تفاهم نامه در 5 ماده فیمابین اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بهزیستی استان هرمزگان به مدت 2 سال منعقد گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز