معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۹ هزار تن گیلاس از باغات قم

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۱۵:۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۶۴۶۷
پیش‌بینی برداشت ۹ هزار تن گیلاس از باغات قم
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از پیش‌بینی برداشت 9 هزار تن گیلاس از باغات استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم رضا وکیل اظهار کرد: حدود 795 هکتار از باغات استان قم در بخش‌های کهک و دستجرد زیر کشت محصول گیلاس قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه محصول زردآلو در سطح 575 هکتار در مناطق کوهستانی استان کشت شده است، افزود: برداشت محصول انگور از ارقام یاقوتی و مهدیخانی در هزار و 150 هکتار از باغات قم آغاز شده و بیش از 11 هزار تن انگور یاقوتی در قم برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: سیاست‌های اجرایی بخش باغبانی به تفکیک محصولات باغی و اولویت‌بندی و الگوی کشت در مناطق تابعه و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به بازدید مستمر و نظارت لازم از مجتمع‌های گلخانه‌ای و محصولات خارج از فصل و تولید قارچ و نهالستان تولید نهال، گفت: نظارت بر توزیع حدود 135 هزار اصل نهال یارانه‌دار پسته در مناطق تولید کشت باغات و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای توسعه کشت باغات پسته، گل محمدی و محصولات خارج از فصل در مناطق مناسب استان از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این معاونت به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز