استاندار لرستان خبر داد،

اعتبارات عمرانی پروژه های عمرانی لرستان مطلوب نیست

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۱۵:۳۱:۲۳
کد خبر: ۲۹۶۴۷۳
اعتبارات عمرانی پروژه های عمرانی لرستان مطلوب نیست
استاندار لرستان با اشاره به اینکه کارگاه های پروژه نیز به رغم اینکه وضعیت اعتبارات عمرانی مطلوب نیست فعال هستند، از آنها تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود - خرم آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شش ماه پیش همراه با نمایندگان مردم خرم آباد در مجلس از این پروژه بازدید کردیم، اظهار داشت: از پروژه های ملی استان هر شش ماه یک بار بازدید می کنیم.

وی با بیان اینکه گرچه روند اجرای پروژه راه آهن دورود - خرم آباد مناسب نیست اما در شش ماه اخیر پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: به خصوص در بحث تونل سازی پروژه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کارگاه های پروژه نیز علی رغم اینکه وضعیت اعتبارات عمرانی مطلوب نیست فعال هستند، گفت: همه کارگاه های عمرانی استان علی رغم کمبود اعتبارات فعال هستند که جای تشکر دارد.

بازوند با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود – خرم آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجرا است، تصریح کرد: وجود تعداد زیادی تونل در مسیر پروژه کار را سخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه احداث این راه آهن نقش موثری در توسعه استان به خصوص شهر خرم آباد خواهد داشت، افزود: مردم نیز مشتاق هستند از روند پروژه اطلاع پیدا کنند چراکه اجرای این راه اهن سالهاست که مطرح است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این پروژه در مدت زمان ۴۸ ماه اجرایی می شود که البته اجرایی شدن آن مستلزم تخصیص اعتبارات لازم است، اظهار داشت: اعتبارات این پروژه از سه محل فروش سهام، درآمد عمومی دولت و ماده ۱۸۰ تامین می شود.

بازوند با بیان اینکه اعتبارات مروبط به فروش سهام به تدریج اختصاص پیدا می کند، تصریح کرد: اعتبارات حوزه درآمدهای عمومی دولت این پروژه دچار مشکل است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر میزان اعتبار پروژه صرف تملک اراضی در مسیر راه آهن شده است، افزود: با کمک نمایندگان شهر خرم آباد به دنبال افزایش میزان اعتبارات پروژه هستیم.

استاندار لرستان بیشتر مشکل اجرایی پروژه راه آهن دورود - خرم آباد را تملک اراضی در مسیر آن دانست

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اعتبارات این پروژه از طریق اعتبارات دولتی و فروش سهام حاصل می‌شود که در اعتبارات فروش حاصل از سهام مشکلی نداریم، اما در بحث اعتبارات دولتی با مشکل مواجه هستیم که با کمک نمایندگان تلاش می‌کنیم، اعتبارات ملی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود اعتبارات را با دولت در میان گذاشته‌ایم و دولت قول مساعد در این رابطه به ما داده است، اضافه کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در زمینه آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها در استان در دست احداث است و برنامه ما این است که تمام راه‌های منتهی به مرکز استان را چهار خطه کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به خزانه خالی دولت استان لرستان نسبت به سایر استان‌ها پروژه‌های فعال و بهتری دارد، ولی با این حال به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت پروژه نسبت به برنامه عقب است و در واقع برای تملک اراضی که مهم‌ترین عامل بازدارنده پیشرفت پروژه است به اعتبارات بیشتری نیاز داریم

نظر شما