در جریان سفر هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی به تبریز مطرح شد؛

تبریز نامزد انتخاب عنوان شهر جهانی فرش در سال ۲۰۱۵ شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۳:۲۹
کد خبر: ۲۹۶۵۶۳
تبریز نامزد انتخاب عنوان شهر جهانی فرش در سال ۲۰۱۵ شد
غدا هیجاوی در جریان بازدید های خود از فرش های دستباف نفیس تبریز به عنوان تابلوی نقاشی یاد کرد و اذعان داشت در نگاه اول نمی توان تمایزی بین این فرش ها و تابلوی نقاشی قائل شد.

هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در سفری دو روزه از پتانسیل صنایع دستی تبریز درحوزه فرش دستبافت بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، غدا هیجاوی و رئیس اسبق شورای جهانی صنایع دستی یوشا کریشنا طی سفری دو روزه از پتانسیل های صنایع دستی تبریز بازدید کردند.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه غدا هیجاوی همچنین با استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی دیدار کرد و در جریان فعالیت های صنایع دستی به ویژه هنر فرش دستبافت در تبریز قرار گرفت.

این گزارش می افزاید، هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در نظر دارد 6 شهر را در سال 2015 به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با شاخصه های منحصر به فرد صنایع دستی انتخاب کند که از کشورمان نیز تبریز و اصفهان به عنوان کاندیدا در حال بررسی هستند.

لازم به ذکر است که تبریز به عنوان شهرجهانی صنایع دستی در حوزه فرش دستباف بررسی می شود. غدا هیجاوی و یوشا کریشنا در جریان سفر خود به تبریز از چند کارگاه تولید فرش دستباف ابریشمی در تبریز، دانشکده فرش، آثارخانه هنر اسلامی واقع در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، بازار تاریخی تبریز و تیمچه مظفریه بازدید کردند.

غدا هیجاوی، زنده و پویا بودن این صنعت بی نظیر دستی در این شهر و حفظ روش های سنتی بافت و تولید را یکی از شاخصه های منحصر به فرد شهر تبریز دانسته و از اینکه فرش دستباف تبریز در زندگی مردم این شهر جایگاه ویژه ای دارد ابراز خرسندی کرد. وی در جریان بازدید های خود از فرش های دستباف نفیس تبریز به عنوان تابلوی نقاشی یاد کرد و اذعان داشت در نگاه اول نمی توان تمایزی بین این فرش ها و تابلوی نقاشی قائل شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با بررسی شرایط تبریز و انجام اقدامات مورد نیاز، تبریز در سال 2015 میلادی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی (فرش) انتخاب و معرفی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز