نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

ضرورت استفاده از ظرفیت آبشیرین کن ها برای رفع بحران کم آبی استان

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۰۷:۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۸۴۸
ضرورت استفاده از ظرفیت آبشیرین کن ها برای رفع بحران کم آبی استان
نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به وجود ظرفیت های خوبی همچون دریا در استان، گفت: مسوولان با استفاده از دانش و علم روز و بهره مندی از این ظرفیت هر چه سریعتر نسبت به رفع مساله کم آبی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: آب از مهمترین نیازهای اولیه زندگی و رشد و توسعه است و در روزگاران گذشته شاید برخی از امکانات رفاهی امروز موجود نبوده، اما به دلیل داشتن آب زندگی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه اگر همه چیز باشد، اما آب وجود نداشته باشد، امکان زندگی نیست، خاطرنشان کرد: مردم باید در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند اما نباید دلهره ای نسبت به این مساله وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی در شهرهای میناب و قشم و برخی دیگر از شهرهای هرمزگان، تصریح کرد: دانش امروز این مساله را حل کرده و می توان با استفاده از تکنولوژی شیرین سازی آب دریا، مشکل کم آبی را برطرف کرد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه از سال 85، بارها و بارها نسبت به استفاده از آب شیرین کن برای رفع مشکل کم آبی استان اشاره کرده ام، گفت: مسوولان حوزه آب این مساله را به اطلاع وزیر برسانند و وزارتخانه نیز نسبت به تخصیص بودجه لازم برای تسریع در بهره برداری از آب شیرین کن بندرعباس اقدام کند

آیت الله نعیم آبادی ضمن انتقاد از استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز شهری، بیان داشت: در حال حاضر شهرداری 27 حلقه چاه در اختیار دارد که تنها از هفت حلقه برای آبیاری فضای سبز استفاده می کند که باید 20 حلقه دیگر را نیز وارد چرخه کند تا دیگر نیازی به استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز نباشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز