مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان:

۸۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی لرستان احداث شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۱۷:۵۷:۱۷
کد خبر: ۲۹۷۱۰۴
۸۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی لرستان  احداث شد
۸۰۰- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی لرستان احداث شد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، محمد بحرینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق در راستای کاهش تلفات برق در استان اظهار داشت: با توجه به جدیت وزارت نیرو و اهمیت مدیر عامل شرکت توانیر و از طرفی دستیابی به اهداف راهبردی شرکت توزیع برق به دنبال کاهش تلفات برق هستیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در راستای کاهش جهادی تلفات توسط این واحد انجام شده حدود ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته، تصریح کرد: علاوه بر آن در واحد های دیگر نیز اقدامات بزرگی به انجام رسیده که مصداق بارز آن نصب ۳۷ هزار انشعاب فروخته شده قبلی توسط واحد مشترکین است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت بهره برداری این شرکت گفت: کاهش شعاع تغذیه فیدرهای فشارمتوسط، کاهش شعاع تغذیه فیدرهای فشارضعیف، جایگزینی کابل خود نگهدار در مناطق آلوده به برق های غیر مجاز و اصلاح ولتاژ فیدرهای فشار ضعیف از جمله اقدامات صورت گرفته در این معاونت برای کاهش تلفات برق است.

بحرینی تصریح کرد: اصلاح سطح مقطع هادی شبکه فشار متوسط و ضعیف، اصلاح و تعمیر مقره ها، نصب خازن و ارتقای کیفیت برق شبکه های فشار متوسط و ضعیف، کاهش ظرفیت پست های توزیع، اصلاح سیستم ارت در شبکه ها، تست و بررسی میزان انرژی تحویلی اینکامینگ(incoming)، جلب مشارکت در احداث نیرو گاههای CHP وdg، جابجایی نقاط مورد نیاز DG و به کارگیری مولد اضطراری مشترکین حساس مثل بیمارستان ها و مراکز امنیتی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط معاونت بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق مختلف شهری و روستایی به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال احداث و جایگزین شبکه سیم مسی شده، یادآور شد: و هم اکنون بیش از ۶۰ درصد شبکه فشار ضعیف استان تبدیل به کابل خود نگهدار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه اصلاح ۱۳۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف روستایی به مبلغ ۱۶ میلیون و ۱۹۳ هزار ریال از محل بند ز تبصره ۹ صورت گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد شبکه فشار ضعیف اصلاح و بهینه شده، کاهش چشم گیری در خصوص تعداد و زمان خاموشی در شبکه هایی فشار ضعیف به وقوع پیوسته است.

بحرینی با بیان اینکه جمع آوری انشعابهای غیر مجاز و تبدیل ۱۱ هزار و ۲۵۹ مورد انشعاب به انشعاب مجاز از دیگر اقدامات صورت گرفته در شرکت توزیع برق استان است، تصریح کرد: تعدیل چراغهای معابر به منظور کاهش پیک سایی به تعداد ۱۱ هزار و ۱۷۸ دستگاه چراغ در قدرت های مختلف به مبلغ ۱۳ میلیون و ۴۱۳ هزار ریال از اقدامات صورت گرفته برای کاهش تلفات برق است.

وی افزود: به منظور کاهش خاموشی و تعمیرات و سرویس شبکه فشار متوسط و هرس درختان ۱۸۸ کیلومتر توسط پیمانکاران خط گرم در شهرستان های خرم آباد و الشتر بمبلغ ۲.۶۳۰ میلیون ریال صورت گرفته و  تست لوازم اندازه گیری فیدر های اینکامینگ به تعداد ۵۳ دستگاه بمبلغ ۱۲۰ میلیون ریال خریداریی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: جلب مشارکت در احداث نیرو گاههای D.g به تعداد ۵ فقره و تشکیل پرونده محل یابی و صدور پروانه به تعداد یک  واحد در حال ساخت است.

بحرینی با اشاره به اینکه رفع  نقص اتصالات به تعداد پنج هزار و ۸۴۳ مورد در شبکه توزیع برق استان صورت گرفته است، از نصب دو سری اتوبوستر در شهرستانهای کوهدشت و خرم آباد به منظور رفع افت ولتاژ در فیدرهای ۲۰ کیلو ولت منطقه های مورد تغذیه به مبلغ پنج هزار میلیون ریال خبر داد.

نظر شما