علاوه بر آماده سازی نسخه زیرنویس انگلیسی؛

فیلم رستاخیز به سه زبان آذری، فرانسه و عربی دوبله شده است

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۱۳:۰۷:۳۶
کد خبر: ۲۹۷۱۲۹
فیلم رستاخیز به سه زبان آذری، فرانسه و عربی دوبله شده است
قلیزاه گفت: این فیلم توانست بیشترین جوایز سی و دومین جشنواره فیلم فجر را از جمله بهترین موسیقی، کارگردانی، طراحی صحنه، فیلم و بهترین بازیگری را از آن خود کند.

نخستین اکران ویژه فیلم سینمایی "رستاخیز" با محوریت قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محل سینما ناجی تبریز انجام و همزمان نشست هم اندیشی برای اکران این فیلم با حضور کارگردان و تهیه کننده رستاخیز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، احمدرضا درویش گفت: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم و در چنین عصری کارکرد رسانه ها با دیگر زمان ها متفاوت است، در این زمان هر شخصی که بر افکار عمومی و بر رسانه ها مسلط است باید بر حوزه صدا و تصویر نیز مسلط باشد.

کارگردان فیلم سینمایی "رستاخیز" تصریح کرد: امروزه جاهلیت ابوسفیانی را در رفتار و گفتار ابرقدرت های جهانی می بینیم، اعتقاد آن ها این جمله است که "یا با ما یا بر ما" و به این ترتیب برای هیچ کس غیر از خودشان حق زیستن قائل نیستند. 

درویش با اشاره به ۱۰ سالی که برای ساخت فیلم سینمایی "رستاخیز" صرف شده است، عنوان کرد: امروز با افتخار در آستانه اکران این فیلم قرار داریم و من خوشحالم که "رستاخیز" از درون سینمای ایران متولد شد.

بر اساس این گزارش؛ تهیه کننده فیلم سینمایی "رستاخیز" نیز گفت: فیلم نامه این اثر هفت بار توسط علمای مذهبی، مورخان و هنرمندان خوانده و با توجه به حاشیه نویسی های انجام شده، بازنویسی شد.     

تقی علی قلیزاه، افزود: ساخت این فیلم کار بسیار پر زحمتی بود ولی فضای بسیار خوبی نیز برای ساخت آن حاکم بود.

وی با بیان اینکه این فیلم مبتنی بر تحقیق و ارتباط با روحانیت و مرجعیت ساخته شده، اظهار کرد: از خصوصیات بارز فیلم تهیه آن توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری افراد صاحب نام می باشد و هیچ سرمایه گذار دولتی و شبه دولتی در آن صورت نگرفته است.     

قلیزاه افزود: این فیلم توانست بیشترین جوایز سی و دومین جشنواره فیلم فجر را از جمله بهترین موسیقی، کارگردانی، طراحی صحنه، فیلم و بهترین بازیگری را از آن خود کند.     

وی اضافه کرد: این فیلم به سه زبان آذری، فرانسه و عربی دوبله شده و به زبان های دیگر نیز دوبله خواهد شد، همچنین نسخه ای با زیرنویس انگلیسی از این اثر آماده شده است.     

تهیه کننده فیلم سینمایی "رستاخیز" افزود: هنر در تار و پود ایرانیان تنیده شده و ضروری است برای رونق بیشتر سینمای ایران مسوولان نسبت به کنترل بازار سیاه بیش از پیش حساس شده و چاره اندیشی کنند.   

نظر شما