امام جمعه آبدانان در جشن گلریزان؛

کمک به محکومین جرائم غیرعمد،عبادت است

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۰۹:۵۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۲۳۸
کمک به محکومین جرائم غیرعمد،عبادت است
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین حاجیلری گفت: با توجه به گناهکار نبودن محکومین جرائم غیر عمد، کمک به آزادی این زندانیان عبادت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، امام جمعه آبدانان در این مراسم بر پایه تعریفی که از کارکرد و نقش زندان ارائه کرد زندانیان جرائم غیر عمد و دیه را نه‌تنها مستحق زندانی شدن ندانست بلکه حضور در زندان را برای آنان مخرب و مضر قلمداد کرد و اظهار کرد: با توجه به گناهکار نبودن محکومین جرائم غیر عمد، کمک به آزادی این زندانیان عبادت است و عبادت کردن تنها نمازخواندن و روزه گرفتن نیست بلکه همه باید تلاش کنیم تا رضایت مردم را به دست آوریم که این خود یک عبادت بزرگ با اجری اخروی است.

حجت الاسلام حاجیلری،بابیان اینکه حرکت‌های خیر و خداپسندانه باید در جامعه دینی و اسلامی تقویت شود اظهار کرد: مؤمنان باید در این حرکت از یکدیگر سبقت بگیرند چون بر اساس آیات و روایات این کار باارزش و از یک اجر و پاداش بزرگ برخوردار است و در دفتر اعمال انسان‌ها ثبت خواهد شد و ذخیره آخرت آنان محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبدانان خواستار ترویج و تبیین آثار کار خیر و خداپسندانه در سطح جامعه شد و گفت: این فرهنگ را باید به دیگر نسل‌ها منتقل کرد تا زندانیان جرائم غیر عمد بتوانند با کمک‌های افراد خیر به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

در ادامه، فرماندار آبدانان نیز در این مراسم در جشن گل‌ریزان با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای خانواده زندانیان جرائم غیرعمدی اظهار کرد: کمک مالی افراد نیکوکار به آزادی زندانیان در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های ‏اجتماعی در جامعه مؤثر است.‏

عسگری افزود:وقتی سرپرست خانواده به علت ناتوانی در پرداخت جریمه زندانی می‌شود تبعات منفی آن دامن یک خانواده را می‌گیرد.‏

وی،خاطرنشان کرد ما در روایات و احادیثی که از ائمه اطهار داریم کمک به همنوع خیلی سفارش شده است که نقل‌شده امام حسن مجتبی (ع) در طول عمر بابرکتش دو بار تمام ثروت خود را درراه خدا انفاق نموده است.

فرماندار آبدانان با ابراز امیدواری در خصوص کمک‌های خیران مردم روزه‌دار آبدانان، گفت: یکی از مصداق‌های عبادت بخشیدن مال علی‌رغم علاقه و محبت داشتن نسبت به آن است به‌نحوی‌که خداوند در قرآن کریم چنین افرادی را از متقیان می‌خواند.

وی تصریح کرد: بابیان اینکه ما به پیروی از فرهنگ دینی خود و رهنمودهای ائمه اطهار (ع) وظیفه‌داریم در حد توان برای آزادی این گرفتاران تلاش کنیم و این ماه بهترین فرصت برای انجام امور خیر و کارهای نیک است.

در ادامه «سبزواری» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبدانان ضمن قدردانی از برگزاری این جشن گل‌ریزان گفت:همه زندانیان مجرم نیستند و یک اشتباه که توان جبران و پرداخت آن را ندارند موجب بازداشت و زندانی شدن آن‌ها شده است.

وی بیان کرد: گروهی از زندانیان به دلایل غیرعمدی و یا بدهی مالی زندانی‌شده‌اند که علاوه بر این، خانواده‌های آنان نیز به‌تبع دچار مشکلات شده‌اند و این خانواده‌ها نبود سرپرستشان را در این ماه برکت بر سر سفره افطار بیشتر احساس می‌کنند.

سبزواری تصریح کرد: در راستای کمک به خانواده زندانیان انجمن حمایت از زندانیان طی سال‌های گذشته اقدامات مؤثری را انجام داده است.

«عبدالحمید خدایاری» مدیر عامل ستاد دیه استان ایلام در این راستا گفت: در جشن گل‌ریزان شهرستان آبدانان بیش از114میلیون ریال توسط خیرین کمک و مساعدت مالی جمع‌آوری‌شده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان ایلام  در پایان گفت: در راستای آزادی زندانیان غیرعمد و کمک‌های که در سطح شهرستان‌ها جمع‌آوری می‌شود اولویت با زندانیان جرائم غیرعمد همان شهرستان است.

نظر شما