طی سال گذشته؛

۱۵۷ حادثه ناشی از انفجار و آتش سوزی گاز طبیعی در آذربایجان شرقی ثبت شده است

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۵:۵۰:۴۶
کد خبر: ۲۹۷۴۱۱
۱۵۷ حادثه ناشی از انفجار و آتش سوزی گاز طبیعی در آذربایجان شرقی ثبت شده است
فتح اله زاده به برنا گفت: بیشترین تلفات عدم رعایت نکات ایمنی مصرف گاز طبیعی در آذربایجان شرقی با 25 نفر فوتی مربوط به گاز گرفتگی در اثر نشت گاز co در محیط است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: عدم توجه به مسائل ایمنی از سوی مصرف کنندگان منجر به حوادث ناگوار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، محمدعلی فتح اله زاده با اعلام اینکه حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در مصرف گاز طبیعی مربوط به گاز گرفتگی و انفجار و آتش سوزی است، افزود: در سال 93 در کل استان 180 فقره حادثه ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی رخ داده که 23 فقره مربوط به حادثه گاز گرفتگی و 157 فقره مربوط به حوادث انفجار و آتش سوزی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این حوادث 32 نفر از هم استانی های عزیز جان خود را از دست داده و 52 نفر مصدوم شده اند،  افزود: بیشترین تلفات  عدم رعایت نکات ایمنی مصرف گاز طبیعی در استان با 25 نفر فوتی مربوط به گاز گرفتگی در اثر نشت گاز co در محیط است.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی اهمیت سیستم دودکش را بسیار مهم بر شمرد و در تشریح علل حوادث گاز گرفتگی و نشت co گفت: 79 درصد حوادث ناشی از گاز گرفتگی مربوط به عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از دودکش های غیر استاندارد مسدود بوده مجاری دودکش، استفاده از دودکش مشترک برای چند وسیله گاز سوز  و نشتی بعلت درزهای ایجاد شده بین قطعات دودکش و17 درصد مربوط به استفاده از وسایل گازسوز پرمصرف در فضاهای کمتر از 60 متر مربع بدون تهویه مناسب و همچنین 4 درصد نیز استفاده از وسایل پخت و پز به عنوان وسیله گرمایش می باشد.
وی در تحلیل 157 حادثه ناشی از انفجار و آتش سوزی گاز طبیعی در سطح استان، گفت:  44 درصد حوادث ناشی از انفجار و آتش سوزی بعلت نشت از شیلنگ گاز به علت پارگی پوسیدگی و نقص بست، 19درصد نشت گاز بعلت فقدان ترموکوبل و یا خرابی قطعات در وسایل گاز سوز، 12 درصد بعلت استفاده از وسیله گاز سوز غیراستاندارد، 11 درصد بعلت قرار گرفتن ماده قابل اشتعال در مجاورت شعله آتش، 8 درصد بعلت نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب در پوش و  باز ماندن شیر گاز و 6 درصد نیز مربوط به  نشت گاز از سیستم لوله کشی داخلی و یا سایر موارد مرتبط با نشت گاز می باشد.
سخنگوی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این شرکت در کنار توسعه شبکه گازرسانی و ارائه خدمات مستمر و مطلوب گازرسانی به مشترکین، ارتقاء سطح فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی را نیز با جدیت دنبال می کند، افزود:  در همین راستا در سال 93  همایش گازگرفتگی با حضور کارشناسان سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان، مشارکت در برنامه های رادیویی و تلویزیونی با رویکرد آموزشی، توزیع چک لیست ارزیابی مخاطرات گاز طبیعی با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس استان و برپایی ایستگاه های مشاوره ایمنی در سطح استان  و استفاده از تریبون نماز جمعه  جهت فرهنگ سازی  مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی را در سطح استان اجرایی نموده است.
فتح اله زاده در خاتمه با اشاره به اینکه تمام مشترکان خانگی ( شهری و روستایی ) درمقابل حوادث ناشی از گاز طبیعی بیمه می باشند، ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با رعایت اصول ایمنی از سوی مشترکان محترم، شاهد هیچگونه حادثه ناگوار ناشی از مصرف گاز طبیعی در سطح استان نباشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز