محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۱۱:۲۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۷۵۶۶
محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان
در ماه پر فیض و برکت رمضان محفل انسی با قرآن با حضور قاری ممتاز و بین المللی کشور مصر «شیخ محمود علی الشمیس» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی همدان در محفل انس قرآن که با حضور «شیخ محمود علی الشمیس» قاری بین المللی از کشور مصر  در مسجد فاطمه الزهرا (س) واحد همدان برگزار شد با اشاره به لزوم افزایش ارتباط همه آحاد جامعه با قرآن، بیان داشت: خدای متعال بر تلاوت و فهم قرآن تاکید دارد و قرائت قرآن اولین گام انس با قرآن کریم است.

حجت الاسلام حمید رضا طالقانی در این مراسم نورانی که با استقبال دانشجویان و کارکنان این مجموعه علمی در استان مواجه شد، افزود: هیچ مسلمانی نباید انس و ارتباطش با قرآن قطع شود چراکه حتی بر قرائت کم آن تاکید شده است و بدین جهت نمی توان هیچ بهانه ای برای عدم تلاوت قرآن آورد و آنان که می گویند فرصت قرائت قرآن را نداریم یک دروغ و لاف بزرگ می زنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایت هر مسلمان باید ۵۰ آیه در روز تلاوت کند، بیان داشت: آیه ای از قرآن حد و مرزی را برای تلاوت مشخص نکرده اما برای اعتلا در زندگی باید با قرآن در ارتباط مستمر بود.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی همدان گفت: گاهی دیده می شود که برخی، از عدم درک درست قرآن سخن می گویند و عنوان می کنند که تلاوت قرآن به تنهایی، بی فایده است، اما این القا شیطان است و قرائت قرآن دستور خدای متعال است.

طالقانی با بیان اینکه قرائت قرآن اثر تکوینی بر ما دارد و چه بهتر با تدبر نیز همراه باشد، عنوان کرد: حتی گوش دادن به تلاوت قرآن نیز اثر خود را در انسان می گذارد کما اینکه آیا انسانی که بی هوش است و دارو به او داده شود دارو بر او اثر گذار نیست؟،

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن حتی در حد قرائت برای همه میسر است و نباید از انجام آن کوتاهی کرد، بیان داشت: پیامبر اسلام عنوان می کند که  روح و جان آدمی به واسطه آلودگی از گناه سنگ می شود و زنگ میزند و تنها با قرائت قرآن می توان دلها را جلا بخشید.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اذعان داشت: قرائت قرآن تنها نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد بلکه باید در همه سال آن را پیگیری کرد.

 معاون فرهنگی و امور اجتماعی واحد همدان نیز در این مراسم در ابتدا به زبان عربی به قاری مصری خیرمقدم گفت و در ادامه با توجه به اینکه نخستین جلسه تلاوت قاری مصری پس از ورود به همدان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شد، به معرفی اجمالی شهر همدان و توانمندی های علمی و دانشگاهی این شهر و استان پرداخت  .

علی طاهری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به مساله قرآن کریم و برگزاری کرسی های تلاوت و حفظ قرآن کریم و دوره های تفسیر اهتمام ویژه دارد تاکید کرد: در روزگاری که ما در انواع درگیریهای سیاسی، اعتقادی و فکری بسر می بریم بیش از پیش نیازمند انس و تدبر در کلام وحی برای سعادت و نجات در این جهان مادی هستیم.

وی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام فرمودند: "هرگاه فتنه ها مانند پاره های شب تیره بر شما روی آورد بر شما باد به قرآن کریم"  زیرا قرآن به استوارترین راه هدایت می کند، هدایتی که ظاهر و باطن و افراد و گروه ها و روح و جسم را در بر می گیرد و ما در اوضاع آشفته دنیای معاصر بیش از پیش نیازمند مراجعه به قرآن کریم هستیم تا به وسیله ی آن دردهای افراد و جوامع را تسکین ببخشیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی واحد همدان بیان کرد: تلاوت قرآن کریم باب مراجعه به قرآن و قدم اول در این راه است که باید در پی آن به تامل و فهم و نهایتا به عمل بر مبنای آیات کریم قرآن دست یافت و امیدواریم این مسیر ما را تا اجرایی نمودن فرامین قرآن کریم در حوزه های فردی و اجتماعی رهنمون گردد.

درادامه "شیخ محمود علی الشمیس" قاری بین المللی از کشور مصر با حضور در جایگاه به تلاوت آیات 9 تا 15 "سوره اسرا "پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز