معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

دولت تدبیر و امید وارث دوهزار و ۹۰۰ پروژه نیمه تمام بود!

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۱۰:۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۹۷۸۱۹
دولت تدبیر و امید وارث دوهزار و ۹۰۰ پروژه نیمه تمام بود!
علیرضا صالح بیان داشت: در سال 84 یکهزار و 300 پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود داشت که این رقم در سال 92 و در هنگام تحویل به دولت جدید به دو هزار و 900 پروژه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا صالح در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با موضوع معارفه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان برگزار شد، تصریح کرد: در سال 86 این سازمان با سه هزار و 400پست سازمانی در استانداری ها ادغام شد در حالی که در دوره جدید با وجود اضافه شدن یک استان دیگر به استان های کشور، پست های این سازمان به دو هزار و 178پست کاهش یافته است

وی با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: چابک سازی و کوچک سازی از ویژگی های سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دوره جدید است که این امر باید مورد توجه مدیران ارشد قرار بگیرد.

وی با اشاره به قانون برنامه چهارم توسعه به کوچک سازی دولت در هر سال به میزان 3درصد، گفت: اگر چه شاهد این اتفاق نبوده ایم، اما تلاش کردیم با کاهش پست های خود به این قانون در سازمان مدیریت و برنامه ریزی عمل کنیم.

معاون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نظارت را یکی از ویژگی های برجسته این نهاد نام برد و خاطر نشان کرد: ستاد نظارت این سازمان به منظور بهبود فرایندهای مربوط به انجام فعالیت های حوزه برنامه ریزی، اقدامات نظارتی را در دستور کار خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی منتظر ابلاغ قانون ماندیم و بلافاصله پس از آن، این کار را کلید زد که این امر حاکی از قانون مدار بودن دولت است.

وی در ادامه از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال 86 به عنوان یک اقدام غیرقانونی و کاری که با منطق سازگار نبود، یاد کرد و گفت: انحلال نهاد و سازمانی که بر اساس قانون ایجاد شده است نیز باید با تصمیم قانون انجام شود.

صالح به آثار و تبعات انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: در سال 84 یکهزار و 300پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود داشت که این رقم در سال 92 و در هنگام تحویل به دولت جدید به دو هزار و 900پروژه افزایش یافت.

معاون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در امور مجلس و استان ها، هزینه مورد نیاز برای اجرای دو هزار و 900پروژه نیمه تمام منتقل شده از دولت قبل به دولت جدید به قیمت ثابت سال 92را حدود 400هزار میلیارد تومان خواند و گفت: تخصیص اعتبار برای تکمیل این تعداد طرح نیازمند صرف حدود 18تا 19سال زمان است.

صالح با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با حجم بالای پروژه های نیمه کاره انتقال یافته از دولت قبل، اجرای طرح های جدید را در دستور کار قرار نداد، اظهار کرد: دولت یازدهم در لایحه بودجه 93 به گونه ای برنامه ریزی کرد تا اعتبارات به پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص یابند تا زمینه تکمیل و بهره برداری آنها فراهم شود.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم در سال گذشته، تکمیل 246طرح عمرانی را مورد هدف گذاری قرار داد و برای سال جاری نیز تصمیم گرفته شده است تا با توجه به توازن منطقه ای، اعتبارات به پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی کشور در سال گذشته، گفت: با وجود آنکه درآمدهای نفتی در سال90 ، 118میلیارد دلار بود و این رقم پارسال به 30میلیارد دلار کاهش یافت، شاهد بودیم که این درآمد صرف ارایه نقدینگی به پروژه های نیمه تمام شد و به طرح های عمرانی اختصاص یافت.

این مسوول در پایان توسعه مناطق محروم را یکی از اهداف مهم دولت خواند و یادآور شد: در همین راستا دولت امسال اعتبارات عمرانی مناطق محروم را 50درصد افزایش داده است.

در این مراسم، ابوالفضل یاری به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین معرفی شد و همچنین از امیدعلی پارسا، معاون سابق برنامه ریزی و اشتغال استانداری قزوین که به تازگی به عنوان ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران منصوب شده است تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز