صدور مجوز برای فعالیت چهار مؤسسه مردمی در البرز

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۱۰:۴۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۶۷۶
صدور مجوز برای فعالیت چهار مؤسسه مردمی در البرز
سازمان های مردم نهاد و دستگاه های نظارتی در تعاملی جدی می توانند فعالیت سالم و اثر بخش در جامعه را تضمین کنند.

در دومین جلسه هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان البرز در سال جاری، با فعالیت چهار مؤسسه مردمی موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، حمیدرضا عسگری مورودی، مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز و دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان با اعلام این خبر افزود؛ فعالیت مؤسسات مزبور در زمینه های میراث فرهنگی و گردشگری، نشاط اجتماعی و نیکوکاری بوده و پس از بررسی های لازم تخصصی، با درخواست پروانه فعالیت آنان توسط هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان موافقت گردید.

وی در حاشیه این نشست، با تأکید بر بهره گیری جامع از توان و ظرفیت های مردمی، تصریح کرد؛ عدم مشارکت مردم در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ، هزینۀ بخش دولتی را افزون و در صورت استمرار ، به استحاله ظرفیت ها می انجامد.

دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد،  ضرورت نظارت بر عملکرد مؤسسات مردمی با هدف شفاف سازی و سلامت روند فعالیت ها و پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی را بسیار جدی توصیف و خاطرنشان کرد: مهمترین رکن فعالیت سازمان های مردم نهاد ، اعتماد عمومی است که در صورت خدشۀ این سرمایه اجتماعی، آسیب های جبران ناپذیری پدید می آید. وی گفت؛ سازمان های مردم نهاد و دستگاه های نظارتی در تعاملی جدی می توانند فعالیت سالم و اثر بخش در جامعه را تضمین کنند.

وی همچنین از بررسی پرونده تخلف یکی از مؤسسات خیریه در دومین جلسه این هیأت خبر داد و تأکید کرد؛ رسیدگی و نظارت بر فعالیت موسسات خیریه استان و برخورد با متخلفین براساس مصوبه هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد و با تکیه به قوانین موجود، شدت بییشری می گیرد.

عسگری مورودی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سالجاری ، هرگونه فعالیت انتخاباتی در پوشش سازمان های مردم نهاد، مغایر با ضوابط و مقررات مربوطه بوده و ادامه فعالیت مؤسسات خاطی و متخلف در هیأت نظارت استان قابل بررسی و تجدید نظر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز