چوپان جوان از حمله پلنگ جان سالم بدر برد

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۰۸:۳۶:۱۵
کد خبر: ۲۹۸۸۹۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از حمله یک قلاده پلنگ به یک چوپان در ارتفاعات کوهستانی سالند کوه دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اهواز، فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: این حادثه دو روز پیش در ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر بخش سردشت دزفول رخ داده که به دلیل صعب العبور بودن منطقه و نبود امکانات مخابراتی گزارش این حادثه روز شنبه به اداره حفاظت محیط زیست دزفول اعلام شد.

وی افزود: این چوپان جوان با 16 سال سن هنگام چرای گوسفندان در منطقه کوهستانی سالند کوه مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفته و از ناحیه ران به شدت زخمی شد.

قلی نژاد افزود: فرد مذکور پس از انتقال به اداره حفاظت محیط زیست دزفول توسط اهالی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و حال عمومی وی خوب می باشد.

وی ادامه داد: اقدام این چوپان جوان و نیز اهالی منطقه و خودداری از کشتن این جانور وحشی شایسته تجلیل می باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول همچنین افزود: چند ماه پیش نیز یک کارگر اداره برق در منطقه سالند کوه از حمله یک قلاده پلنگ وحشی جان سالم بدر برد.

وی افزود: به دلیل کم شدن بز کوهی در منطقه لنگر کوه و سالند کوه در ارتفاعات کوهستانی شمال دزفول زیستگاه پلنگ ایرانی تاکنون چند مورد حمله پلنگ به انسان در این منطقه گزارش شده است.

قلی نژاد خواستار ایجاد منطقه تحت حفاظت و احداث پاسگاه محیط بانی برای حفظ گونه های نادر جانوری در منطقه لنگر کوه و سالند کوه در ارتفاعات کوهستانی شمال شهرستان دزفول شد.

کوه سالند با ارتفاع حدود 2800 متر از سطح دریا یکی از مناطق بکر کوهستانی زاگرس با پوشش جنگلی بلوط است.

به منظور جلوگیری از شکار گونه های جانوری منطقه به ویژه خرس و پلنگ آموزش های لازم از سوی اداره حفاطت محیط زیست به ساکنان محلی و عشایر منطقه ارائه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز