پل خلیج فارس کلید اقتصاد قشم است

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۱۰:۲۷:۴۴
کد خبر: ۲۹۸۹۸۲
پل خلیج فارس کلید اقتصاد قشم است
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: بهره برداری از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل در حقیقت کلید اقتصاد قشم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،اکبر ترکان به همراه رئیس رئیس شرکت Dp World و منطقه آزاد جبل علی امارات در بازدید از ظرفیت حوزه های اقتصادی و گردشگری قشم، اعلام کرد: تمام هزینه های پل خلیج فارس تا به امروز از سوی دولت تامین شده و با تزریق فایناس برای تکمیل این پروژه و ارتباط قشم با سرزمین اصلی از طریق جاده و ریل، تحولی عظیم در حوزه اقتصادی این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: بر اساس سیاست گذاری دولت تدبیر و امید، قشم در حوزه صنعت فولاد از جایگاهی ویژه برخوردار است و پل خلیج فارس برای حمل و نقل مصالح فولادی به این جزیره نقش کلیدی خواهد داشت.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، برای تولید سالانه 3.5 تن فولاد در فاز اول فعالیت فولادی در منطقه آزاد قشم به 7 میلیون تن سنگ آهک نیاز داریم که حمل و نقل این میزان مواد اولیه از طریق پل خلیج فارس و خط ریلی آن به راحتی انجام می شود.

وی با اشاره به آب دریا و گاز فراوانی که در جزیره قشم وجود دارد، اظهار کرد: قشم با داشتن این دو مزیت مهم به منطقه مهم تولید فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

ترکان همچنین به سفر رئیس منطقه آزاد جبل علی امارات و بازدید وی از مناطق آزاد انزلی، چابهار و قشم اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران به ویژه قشم، چابهار و انزلی به عنوان کریدور اصلی شمال – جنوب بسیار حائز اهمیت است.

هم چنین حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، به اتفاق علی شمس اردکانی و احمد حبیبی دو تن از اعضای هیات مدیره و چند تن از معاونان و مشاوران این سازمان هیات اماراتی را در بازدید از ظرفیت های اقتصادی این منطقه شامل اسکله کاوه، محل احداث طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، حوضچه ساخت پایه های پل و جزایر ناز و سواحل قشم همراهی می کردند.

سلطان بن سلیم رییس شرکت Dp World و منطقه آزاد جبل علی امارات که مدیریت 65 بندر در آفریقا، اروپا، خاورمیانه، هند و از جمله منطقه آزاد جبل علی امارات را به عهده دارد از ظرفیت های منطقه آزاد قشم بازدید کرد.

این هیئت اماراتی دیروز از مناطق آزاد انزلی و چابهار بازدید کردند و با ظرفیت های زیرساختی این مناطق آشنا شدند.

همکاری دو طرف برای ترانزیت کالا از منطقه آزاد و بندر جبل علی و از طریق بنادر ایران، به ویژه بندر و منطقه آزاد چابهار، به افغانستان و کشورهای آسیای میانه، مشارکت در احداث بندر کاسپین در انزلی و توسعه بندر کاوه در قشم در این بازدید به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

رییس منطقه آزاد جبل علی امارات و هیات همراه بعد از ظهر چهارشنبه با بدرقه رسمی اکبر ترکان و مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره را به مقصد امارات ترک کرد.

نظر شما