دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات:

در حوزه فناوری اطلاعات فاصله ۳۰ ساله‌ با دنیا داریم

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۱۰:۴۸:۰۴
کد خبر: ۲۹۸۹۹۹
در حوزه فناوری اطلاعات فاصله ۳۰ ساله‌ با دنیا داریم
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: رفتار ما در حوزه ICT با دنیای کنونی دارای شکاف ۲۰ تا ۳۰ سال است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، نصرالله جهانگرد در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نقش ICT در توسعه ایران در آستانه دگردیسی قرار دارد و ادبیات توسعه در ایران دچار تغییر شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در برنامه توسعه شاهد اهداف طولی هستیم، ابراز کرد: امروزه با توسعه شبکه پرظرفیت موبایل 3G و 4G شاهد دگرگون شدن فضای ICT در کشور هستیم. موتور پیش برنده این حوزه بازار تقاضاست.

او با بیان اینکه رفتار ما در حوزه ICT با دنیای کنونی دارای شکاف 20 تا 30 سال است، افزود: قطعاً نیمی از برنامه توسعه اقتصادی 8 درصدی باید از حوزه دانش تامین شود و محرک آن ICT است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه لازم است تکلیف‌مان را با آموزش، پرورش، صنعت و مالکیت محتوا روشن کنیم، گفت: الگوهای سایر کشورها می‌تواند ارائه دهنده تجربیات مناسبی برای ایران در حوزه ICT باشد.

او تصریح کرد: محتوایی که تبدیل به سرویس نشود ارزش افزوده پیدا نمی‌کند و انبار می‌شود؛ تحقیقات یا دانش محور است یا بنگاه محور و این سند حرکت وضعی است که باید اثر انتقالی آن در جامعه ترسیم شود.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات اظهار کرد: در سند برنامه ششم 7 بند به طور مستقیم به موضوع ICT پرداخته اما 40 بند دیگر متکی بر اثر انتقالی ICT است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز