با حضور استاندار خراسان رضوی؛

طرح اجرایی مبدا تا مبدا مورد بررسی قرار گرفت

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۱۲:۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۰۳۶
طرح اجرایی مبدا تا مبدا مورد بررسی قرار گرفت
با حضور استاندار خراسان رضوی طرح اجرایی مبدا تا مبدا مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه کارگروه استانی زیارت با بیان اینکه تدوین طرحی جامع در حوزه زیارت یک الزام است، گفت: رویکرد اصلی طرح مبدا تا مبدا بهره گیری از مشارکت های عمومی و عدم تصدی گری دولتی برای اجرایی شدن زیارت عارفانه، آسان و ارزان است.
وی بر لزوم بهره گیری از امکانات بالقوه شهر مشهد در تمام ایام سال تاکید و خاطرنشان کرد: در همین راستا باید بهره گیری از زیرساخت های موجود برای ارائه خدمات متناسب با نیاز مخاطبان و فراهم ساختن شرایط آسان زیارت برای علاقه مندان در ایام غیر پیک مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: ارائه خدمات کیفی، با قیمت مناسب در تمام ایام سال در بستری از امنیت، صحت و سلامت درقالب طرح مبدا تا مبدا در دستورکار دستگاه های اجرایی استان قرار دارد.
رشیدیان یکی دیگر از موارد قابل پیگیری در طرح مذکور را فراهم ساختن زمینه سفرهای گروهی در قالب کاروان های زیارتی دانست و گفت: در این رابطه باید وجود چندین بسته مسافرتی با کیفیت ها و قیمت های متفاوت برای مخاطبان با شرایط گوناگون تدوین شود.
وی تصریح کرد: با تقسیم کار صورت گرفته در سطح کشور رسیدگی به امور مربوط به زیارت بر عهده معاون رییس جمهور است که در قالب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال می شود.
استاندار خراسان رضوی در سطح استان نیز سازمان میراث فرهنگی باید با بهره گیری از تجارب سازمان حج و زیارت و با تصدی گری بخش خصوصی خدمات دهی به زائران را دنبال کند.
رشیدیان با بیان اینکه هدف از اجرایی شدن طرح مبدا تا مبدا به هیچ وجه حذف روال گذشته و اجبار دست اندرکاران به ارائه خدمات در این قالب نیست، ادامه داد: ما به دنبال ایجاد الگویی مناسب برای زیارت و نهادینه کردن آن در یک چارچوب منطقی و آزاد هستیم.
وی افزود: بهره گیری از امکانات موجود، عدم تصدی گری اشخاص حقیقی و حقوقی خاص بر حوزه زیارت، ارتقا سطح فرهنگی زیارت با بهره گیری از تجربیات موفق سازمان حج و زیارت و غنی تر کردن فرهنگ رضوی از دیگر اهداف مورد پیگیری طرح مبدا تا مبدا می باشد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به حجم قابل توجه درآمدهایی که استان می تواند در حوزه زیارت زائران داخلی و خارجی کسب کند، گفت: در همین راستا ساماندهی مشاغل برای ایجاد ثبات در بازار، آموزش نیروهای خدماتی در ارتباط با زائران و جلوگیری از ورود افراد سودجو در مقاطع زمانی کوتاه مدت به این عرصه ها باید دردستورکار قرار گیرد.
رشیدیان به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم آوردن امکان زیارت برای قشرهای کم درآمد، اظهار داشت: باید از تمام امکانات موجود در این حوزه برای تحقق این مهم بهره برد.
وی با بیان اینکه بنای اصلی طرح مبدا تا مبدا هدایت، حمایت و نظارت است، ابرازامیدواری کرد: با تداوم مطالعات بر اساس عقلانیت و برنامه ریزی مبتنی بر امکانات موجود مشوق های لازم برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی در این عرصه فراهم شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز