معاون توسعه منابع و پشتیبانی ورزش و جوانان استان اردبیل در گفتگو با برنا:

خیرین یاریگر ورزش استان اردبیل باشند

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۱۲:۴۶:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۰۴۶
خیرین یاریگر ورزش استان اردبیل باشند
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از خیرین خواست تا یاریگر ورزش استان باشند.

بهرام آقاخانی در گفتگو با خبرنگار برنا در اردبیل، گفت: با توجه به تاکید وزارت ورزش و ابلاغ موارد قانونی لازم در این خصوص و تسهیل مسیر جلب مشارکتهای مردمی و خیرین به نظر می رسد اگر خیرین استان که خوشبختانه تعدادشان نیز دراستان ما کم نیست، بتوانند در حوزه ورزش، منابع خود را مصرف کنند یقینا به جوانان ما کمک بیشتری می شود.

وی افزود: وزارت ورزش در قانون بودجه سال93 و 94 ، بندی را برای کمک به خیّرینی که تمایل ورود به فضای ورزش دارند، اضافه کرده است که این بند مسیر ورود خیرین به حوزه ورزش را هموار می کند.

وی اظهارکرد: تمامی خیّرِین ظرفیت تهیه زمین، پروانه، احداث و در کل اتمام صفر تا صد پروژه را به تنهایی ندارند، به همین دلیل وزارت توانست تا در قانون بودجه سال 93 بندی را سازمان مدیریت بیاورد که این بند این اجازه را می دهد تا در زمین ها و املاک ورزشی این اتفاق بیافتد ولی به نام خیر ثبت شود.

آقاخانی گفت: در قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت که اسفندماه به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد، یک ماده آمده به نام (ماده 10 )که برای کل دستگاه های اجرایی تکلیف را روشن کرده است. بر این اساس به دستگاه های اجرایی ماده 5 خدمات کشوری به جز نهادهای عمومی غیردولتی اجازه داده می شود که پروژه های نیمه تمام دولتی خود را که مندرج در بودجه سنواتی است با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان براساس آیین نامه ای که به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ می شود با مشارکت خیرین تکمیل کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل با بیان این که بحث مذکور در قانون به دو دسته تقسیم شده است، افزود: یکی این که کارها کاملاً با بخش خصوصی است یعنی خیّر زمین خود را وقف می کند، خودش احداث می کند و خودش هم تحویل می دهد. آنجا چون در ملک دولت و در زمین دولتی اتفاق نیفتاده طبیعتاً هم صفر تا صد آن با بخش خصوصی است، اما اگر بخش خصوصی بخواهد در پروژه نیمه کاره کد دار دولت ادامه کار انجام دهد آن پروژه باید با پیمان کار تسویه حساب کند، تحویل بخش خصوصی و تفاهم نامه ای تنظیم شود. یعنی این 2 مقوله کاملاً با هم متفاوتند.

وی با تاکید به این نکته که پروژه ای که صد در صد توسط بخش خصوصی تمام می شود و پروژه ای که در املاک نیمه کاره دولت ساخته می شود، ساز و کارش متفاوت است، گفت: افراد سودجویی هم وجود دارند که اگر پروژه های نیمه تمام دولت را بدون تفاهم نامه اجرا کنند در انتهای کار می گویند چون ما اجرا کننده بودیم پس همان گونه که ما می گوئیم باید با هم قرارداد ببندیم؛ پس طبیعی بود که ما برای اموال دولتی و بیت المال باید تفاهم نامه ای داشته باشیم.

آقاخانی ادامه داد: تلاش می کنیم با افراد خیر و بزرگ شهرستانهای استان تعامل برقرار کرده و از ایشان بخواهیم  تا منابع شان به سمت کارهایی که برای حوزه ورزشی می توان انجام داد هدایت شود ضمن اینکه تلاشمان این است که در این زمینه فرهنگ سازی نموده و شرایط را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه که وزارت ورزش تاکید دارد که هیچ پروژه جدیدی شروع نشود، گفت: ما می خواهیم پروژه های نیمه کار خود را تعیین تکلیف کنیم در گذشته ما نمی توانستیم پروژه ای که کد دولتی داشت را برای اتمام به خیرین واگذار کنیم اما شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کردیم تا این بخش بتواند در زمین ما پروژه را بسازد یا جایی دیگر که پروژه را به 80 درصد رسانده ایم آن را تمام کند؛ تا هر چه زودتر پروژه هاتعیین تکلیف شوند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان درحال حاضر 15 پروژه نیمه تمام در شهرستانها دارد که برای اتمام آنها به اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال نیاز داریم اما محدودیت منابع مالی منجر شده است که بهره برداری از این پروژه ها با تاخیر روبرو شود لذا حوزه ورزش دراتمام  پروژه های نیمه تمام و احداث اماکن نیاز شدید به کمک خیرین دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز