روند صعودی پیر شدن جمعیت همدان

۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۳:۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۹۹۴۳۱
روند صعودی پیر شدن جمعیت همدان
بیش از ۹ درصد جمعیت استان همدان بالای ۶۰ سال هستند که نشان می‌دهند مردم همدان رو به پیری می‌روند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، از زمانی که سیاست افزایش جمعیت از سوی رهبر انقلاب مطرح شد مسئولان به دنبال راه‌هایی برای اجرای این مهم برآمدند اما به گفته مسئولان مراکز بهداشتی آنچه بر نرخ جمعیت کشور و به طبعا بر استان همدان تأثیر گذاشته است مباحثی چون بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، طلاق، فاصله بین ازدواج و فرزنددار شدن، فاصله بین فرزند اول و دوم، تحصیل والدین پس از شغل‌یابی و ازدواج، سقط جنین و... است که باید قبل از هر تصمیم این موارد مورد ارزیابی قرار گیرند.

بنا بر گزارش‌های رسیده تا سال ۶۰ خانواده‌ها بیشتر تمایل به ۸ داشتن ۶ تا ۸ فرزند داشتند و کشور با یک جهش جمعیتی مواجه بود. اما حالا به ازای هر هزار نفر جمعیت تا سال ۹۰ حدود یک الی ۲ نفر افزایش جمعیت را شاهد بودیم.

در این زمینه مدیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان فرماندار همدان ضمن هشدار به خانواده‌ها در خصوص اثرات کاهش جمعیت گفت: باید در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت بسیار تلاش کنیم.

علی تعالی حل مشکلات اجتماعی به‌ویژه مشکل اشتغال و ازدواج جوان را مهمترین راهکار حل این مشکل دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری و پرداختن به مشکلات تک‌فرزندی برای رسیدگی به اهداف بسیار اثرگذار است.

او در خصوص دیگر دستور کار این جلسه با عنوان سرریز فاضلاب آب روان گنجنامه که مدت‌هاست مطرح است، گفت: برخی واحدهای فعال این بخش ساماندهی شدند اما لازم است در این خصوص جدی‌تر عمل شود و پرونده برخی واحدهای متخلف به دستگاه قضا ارجاع شود. او توجه به این مهم را توجه به بهداشت آب شرب عنوان کرد.

تعالی در ادامه با بیان اینکه در زمینه برخورد با جمع‌آوری قلیان، استان نخست کشور شناخته شدیم، گفت: استمرار این کار از ضروریاتی است که باید به صورت جدی به آن بپردازیم.

در این جلسه ساماندهی مواد غذایی دامی عرضه شده در فروشگاه‌ها مطرح شد که از سوی دامپزشکی گزارش شده بود و قرار شد یخچال‌های واحدهای فعال در این زمینه به صورت عمومی درآمده و واحدها تنها باید گوشت عرضه شده خود را به صورت بسته‌بندی به فروش برسانند که البته در این زمینه فرماندار همدان از راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک بسته‌بندی خبر داد.

وی بر نظارت هرچه بهتر به محصولات عرضه شده در ایام رمضان تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش دما، قطعی‌های آب، خشکسالی می‌طلبد که نسبت به بیماری وبا جدیت بیشتری داشته و مراقب باشیم.

اما دیگر موضوع مورد بررسی ساماندهی سبزه‌میدان و میوه‌فروشی‌های سر گذر بود که در این زمینه به ایجاد زیرساخت‌هایی برای حفظ بهداشت و امنیت این مکان اشاره شد و فرماندار پیگیری این موضوع را به کارگروه استانی سپرد.

تعالی گفت: مسقف کردن این بازارها، زیرسازی کف بازار و ایجاد استراحتگاه سرویس بهداشتی در این مکان‌ها لازم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز