جلسه بررسی شاخص های عملیاتی معاونت پژوهش؛

آموزش و پرورش باید کانون تردد اندیشمندان و علمای تعلیم و تربیت باشد

۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۶:۵۲:۳۷
کد خبر: ۲۹۹۵۲۰
آموزش و پرورش باید کانون تردد اندیشمندان و علمای تعلیم و تربیت باشد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : آموزش و پرورش باید کانون تردد اندیشمندان و علمای تعلیم و تربیت باشد و این امر زمانی اتفاق می افتد که این اندیشمندان احساس کنند آموزش و پرورش کانون اندیشه و تفکر است و پژوهشکده ها در این بخش می توانند کمک زیادی به ما کمک کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دکتر سیدجواد حسینی در جلسه بررسی شاخصهای عملیاتی معاونت پژوهش اداره کل اظهار داشت : خوشبختانه در این حوزه به صورت واقعی برنامه ها هدفگذاری شده و برنامه های مطلوبی ارائه شدند که لازم است سایر معاونت ها هم همین نکات را مدنظر قرار دهند.

وی افزود : باید تمامی معاونت های اداره کل نمره و رتبه شان در زمینه دستیابی به اهداف شاخصهای موردنظر سنجیده شود و در تمامی ادارات و بخش های زیرمجموعه نحوه اجرای این شاخص ها بررسی گردد و طی یک بولتن یا دفترچه به تمامی ادارات ارسال شود.
حسینی تغییر رویکرد اساسی را یکی از نکات مثبت شاخص های حوزه معاونت پژوهش به ویژه در بحث پژوهشکده عباس زادگان دانست و تاکید کرد: باید با بهره گیری از تجارب روز دنیا در زمینه پژوهش های حوزه آموزش و‌ پرورش این تجارب را در آموزش و پرورش استان اجرایی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی توسعه انجمن های علمی معلمان به صورت کیفی و کمی را مورد تاکید قرار داد و گفت : اجرای طرح همسوسازی فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی آموزش و پرورش استان هم موضوعی ست که می تواند به ما در تحلیل محتواها و توسعه کیفی و کمی اقدامات پژوهشی کمک شایانی نماید.
وی تصریح کرد : آموزش و پرورش باید کانون تردد اندیشمندان و علمای تعلیم و تربیت باشد و این امر زمانی اتفاق می افتد که این اندیشمندان احساس کنند آموزش و پرورش کانون اندیشه و تفکر است و پژوهشکده ها در این بخش می توانند کمک زیادی به ما کمک کنند.
این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : باید کاربست پژوهش در بخش هایی که امکان دارد ایجاد شود ، ضمن این که از نتایج تحقیقات و پژوهش در اقدامات تعلیم و تربیتی استفاده شود.
وی همچنین تاکید کرد شبکه انسانی معلمان و دانش آموزان باید در زمینه تحقیق و پژوهش دخالت جدی داشته باشند.
دکتر ابوالفضل احمدی معاون پژوهش نیز در این جلسه با اشاره به این که درسال گذشته ساماندهی نظام برنامه ریزی را اصلی ترین هدف خود قرار دادیم اظهار داشت : گام برداشتن به سمت دستیابی به اهداف ایجاد یک سازمان یادگیرنده ،تدوین نظام سنجش عملکرد و اندازه گیری ، تمرکز بر برنامه محوری و تدوین کتابچه شاخص های عملیاتی بخش های مختلف اداره کل از دیگر برنامه هایی بوده که در این مدت اجرایی شده است .
وی بااشاره به برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای همکاران فرهنگی و تشریح فرآیند انتخاب مدرسین و چگونگی برگزاری دوره ها از اعلام موجودیت ۱۷ انجمن علمی آموزشی معلمین در استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۱۴ انجمن مجوز دریافت کرده اند و قطعا اگر درخواست جدیدی برای راه اندازی انجمن ها باشد در کمیسیون راهبری انجمن های علمی این درخواست ها بررسی خواهند شد اما در کنار این تلاش میکنیم این انجمن ها فعال تر از همیشه باشند.
وی در بخش توجه به‌ هوشمندسازی مدارس و توسعه دولت الکترونیک هم اظهار داشت : ارائه ۳۵۰ عدد لب تاپ به مدارس استان بویژه برای پایه ششم ، پیگیری استفاده تمامی مدارس استان از رایانه ، توجه به مشارکت خیرین در بهبود وضعیت این بخش ، ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از پرتال جدید در اداره کل ، توسعه زیرساخت های  ارتباطی و  شبکه ای ، توسعه سیستم مدیریت فناوری اطلاعات از شاخص های اصلی ما در این حوزه است.
وی همچنین از تصویب شیوه نامه ارائه شده از استان در کارگروه نظارت بر مواد و رسانه های آموزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
احمدی در ادامه به توجه به بحث توسعه معلم پژوهنده ،برگزاری نشست های علمی و موضوعی به صورت منظم، بهبود خدمات پژوهشی به سایر دستگاه ها، انتشار نتایج پژوهش های انجام شده، تولید پژوهشنامه الکترونیکی و برگزاری جشنواره پایان نامه های دانشجویی نیز تاکید کرد.
وی در پایان گفت : از مجموع ۴۰ شاخص این معاونت ۳۵ شاخص به صورت کشوری درآمد و بانظر وزارت آموزش و پرورش در سایر استان ها هم اجرایی خواهد داشت. ‌
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز