در مراسم تودیع و معارفه مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر مطرح شد؛

تجمیع فعالیت ها موجب تقویت در مدیریت هزینه ها و هم افزایی کم نظیر در دانشگاه هاست

۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۶:۵۹:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۵۲۶
تجمیع فعالیت ها موجب تقویت در مدیریت هزینه ها و هم افزایی کم نظیر در دانشگاه هاست
باقرزاده برای سهراب عارفی فر، مسئول جدید گزینش، آرزوی موفقیت و از سیدرحیم کریمیان، مسئول سابق گزینش واحد قائمشهر، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ محمدرضا باقرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، در مراسم تودیع و معارفه مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر با تاکید براینکه ماه مبارک رمضان ماه تزکیه و تربیت است افزود: اولین خصوصیت ماه مبارک رمضان در حوزه فردی، انسان سازی و در حوزه اجتماعی اصلاح اجتماعی است که فوائد جسمی، روحی و روانی همراه با تقویت تقوا را نیز به همراه دارد.

دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران، به مقوله تغییر اشاره کرد و گفت: در هر فعالیت اجتماعی و سازمانی تغییر و جابجائی یک امری حتمی و ناگزیر برای ادامه حیات بشمار می رود.

وی افزود: هر تغییر مثبت در یک سازمان موجبات رسیدن به یک هدف اساسی می شود و لذا در بحث گزینش نیز که یک انتخاب هدفمند و هوشمندانه است مسئول گزینش هم باید فردی متناسب با کار و در راستای بهبود عملکرد سازمانی انتخاب شود.

باقرزاده ادامه داد: در بحث گزینش نیروی انسانی تنها رسیدگی به تعهدات و صلاحیت های عمومی در حوزه نظارت و پیشگیری از آسیب های منابع انسانی در کنار بررسی صلاحیت تخصصی یعنی تعهد سازمانی و وفاداری به اهداف دانشگاه جزو اهداف  کار آمد است.

باقرزاده تاکید کرد: امروز واحدها باید با یکپارچگی، مکمل بودن و خودداری از تفکر جزیره ای به فرایند تجمیع کمک کنند.

در ادامه این مراسم رنجبران گفت: منابع انسانی یکی از مهمترین ارکان هر سازمانی بشمار می رود که گزینش در این میان رسالت مهمی را برای انتخاب افراد اصلح برعهده دارد.

رنجبران تعهد، اثبات صلاحیت عمومی و تخصصی افراد را از وظایف حوزه گزینش دانست و گفت: گزینش با انتخاب نادرست و نابجا افراد موجب می شود یک دوره خدمتی 30 ساله یک سازمان دچار چالش شود.

وی به اهمیت گزینش از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:معظم له فرمودند گزینش همان صراطی است که از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر بوده است.

وی یکی دیگر از ویژگی های مهم گزینش را دوری از حب و بغض دانست و گفت: بخش مهم کار و فعالیت ما باید برای رضای خدا باشد و از مسئولین گزینش خواست تا از قدرت و جایگاه خود برای منافع شخصی خود استفاده نکنند.

رنجبران با اشاره به مسئولین گزینش سازمان ها گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص گزینش افراد، مومن بودن، پاک دست بودن، باایمان و بااخلاص بودن و معتقد به نظام اسلامی بودن را در رأس امور خود قرار دهند تا با انتخاب نادرست خود موجب دردسر سیستم و سازمان نشوند.

مسئول گزینش دانشگاه آزادا سلامی استان مازندران با اهمیت دانستن وظیفه گزینش در تعین صلاحیت افراد حلال و حرام، اعتقاد به ولایت فقیه، احترام به قانون اساسی را از خط قرمزهای گزینش دانست.

وی با بیان این نکته که مسئولیت در گزینش یک تکلیف است ویژگی مأموریتی آن را جذب حداکثری و دفع حداقلی خواند و گفت: فضای دفتر گزینش باید جای امنی برای افراد باشد تا مسائل شخصی خود را به ما اعلام کنند.

رنجبران در پایان موفقیت گزینش و حراست را در همراهی و هماهنگی با ریاست هر مجموعه عنوان کرد و گفت: برای داشتن یک مجموعه سالم باید همکاری لازم صورت بگیرد تا فضایی سالم و امن برای تولید علم و پژوهش فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز