استاندار هرمزگان در کمیسیون مبارزه با قاچاق:

طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان اجرایی شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۲:۰۲:۲۷
کد خبر: ۲۹۹۷۱۶
طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان اجرایی شود
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با تشکیل جلسات کارشناسی و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شده است و باید اجرایی شود.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  جاسم جادری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق قرار دارد و استانی ویژه از این نظر محسوب می شود، عنوان کرد: طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با تشکیل جلسات کارشناسی و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شده است و باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: کلیات این طرح مورد تایید و تصویب این کمیسیون است اما اگر مواردی در آن مغایر با قانون یا شرح وظایف سازمانی وجود دارد باید مطرح و اصلاح شود.

استاندار هرمزگان افزود: هرمزگان به عنوان استانی ویژه در مبارزه با قاچاق مطرح است و در این گلوگاه قاچاق باید نسبت به دیگر استان ها فعالیت بیش تری برای مبارزه صورت گیرد.

جادری با بیان اینکه مبارزه با پدیده قاچاق به صورت جدی در هرمزگان در حال انجام است، اظهار داشت: باید برخورد با سرباندهای اصلی و دانه درشت های قاچاق در هرمزگان نیز در دستور کار و اولویت قرار گیرد و نباید درگیر مسائل جزئی و وقت گیر شویم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته های چهارگانه زیر مجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان نیز باید جلسات خود را براساس برنامه زمان بندی تعیین شده، تشکیل و محتوای جلسات کمیسیون باید گزارش کمیته ها باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: با توجه کشفیات قاچاق در هرمزگان، اداره کل اموال تملیکی استان نیز باید خود را برای دریافت اموال مکشوفه قاچاق آماده و نیرو و امکانات مناسب را در این زمینه تهیه کند.

جادری بر لزوم نظارت کافی بر روی انبارها تاکید کرد و گفت: پخش کالاهای وارداتی از طریق انبارهای استان هرمزگان نیز باید ساماندهی و انبارها مدیریت شود.

طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان در سه فصل تدوین شد

شایان ذکر است؛ عزیزالله کناری مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به تدوین طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته این طرح جامع در سه فصل و 45 کاربرگ تهیه و برای همه دستگاه های اجرایی مرتبط با مبارزه با قاچاق وظایفی مشخص شده است.

وی ادامه داد: تاکید این طرح بر این است که عملیات های مبارزه به صورت هوشمندانه و هدفمند و برای کسب موفقیت بیش تر انجام شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان افزود: همچنین کارگروه های متعدد زیرمجموعه این کمیسیون به چهار کارگروه جمع بندی و همه موضوعات در آن پوشش داده شده است که باید کار کارشناسی کمیسیون را انجام دهند.

کناری تصریح کرد: این کارگروه ها شامل پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا، فرهنگی و تبلیغات، حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه و هماهنگی اطلاعات و عملیات است و باید جلسات آنها به صورت منظم برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز