مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان:

تبلیغات زودهنگام کاندیداها در لرستان در تأیید صلاحیت افراد لحاظ می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۷:۰۴:۰۸
کد خبر: ۲۹۹۸۳۵
تبلیغات زودهنگام کاندیداها در لرستان در تأیید صلاحیت افراد لحاظ می‌شود
مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان گفت: تبلیغات زودهنگام کاندیداها در تأیید صلاحیت افراد لحاظ می‌شود.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، تیمور سپهوند در نشست خبری که در آستانه تشکیل شورای نگهبان برگزار شد، گفت: 9 استان را برای برگزاری انتخابات رایانه ای انتخاب شده است؛ اما استان لرستان جزو این استان ها نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 12 هزار ناظر در  مجموعه دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان لرستان فعالیت می کنند افزود: از این تعداد 10 هزار نفر و مابقی زن هستند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان گفت: 1300 شعبه اخذ رای در استان داریم که ماموریت ما ساماندهی و  چینش ناظرین در این شعبه ها و همچنین آموزش آنان برای آشنایی با قانون است.

وی افزود: این دفاتر به ساختار دقیق و منسجم و با هدف انجام دادن وظایف شورای شورای نگهبان در استان ها و شهرستان ها آغاز به کار کرد.

سپهوند، اظهار داشت: به حمد الله تاکنون سازماندهی نیرو در دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات در استان لرستان با انتخاب ناظرین و عوامل اجرایی مومن و متعهد و انقلابی به خوبی انجام شده است.

وی، بیان کرد: تاکنون بیش از 12 هزار ناظر جهت  صیانت از سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم در استان لرستان سازماندهی شده است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه دو هزار نفر از جمعیت ناظران انتخابات در استان لرستان بانوان هستند، خاطرنشان کرد: در دوره های مختلف به ناظران انتخابات آموزش های لازم ارائه شده است.

سپهوند، تصریح کرد: از مهم ترین برنامه های  دفاتر نظارت بر انتخابات، ارائه آموزش های کافی جهت آشنایی ناظران با قانون انتخابات ونظارت بر انتخابات است.

وی با اشاره به برگزاری 10 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: تاکنون ناظران انتخابات وظایف خود را به نحو مطلوب انجام داده اند.

هیئت های نظارت در دفانر نظارت بر انتخابات در استان و شهرستان ها ایجاد می شود

سپهوند، در ادامه از شکل گیری هیئت های نظارت بر انتخابات خبر داد و ابراز کرد: برای برگزاری انتخابات دو مجموعه کار انتخابات را مدیریت خواهند کرد.

وی افزود: در این راستا در کنار دفاتر نظارت مستمر در استان وشهرستان ها که به صورت سالیانه فعال هستند، مجموعه دیگری با عنوان هیئت های نظارت در دفاتر نظارت به اقتضای برگزاری انتخابات شکل خواهد گرفت.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان لرستان، اذعان داشت: این هیئت ها حداقل هشت ماه قبل از شروع انتخابات تشکیل خواهند شد و کار انتخابات را مدیریت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هیئت نظارت بر انتخابات در مرکز استان تعداد پنج نفرعضو و در شهرستان ها و بخش ها سه نفر عضو خواهد داشت.

سپهوند، با بیان اینکه هم اکنون هیئت های نظارت بر انتخابات استان در حال شکل گیری هستند، ادامه داد: ظرف 15 روز آینده این هیئت ها در استان، شهرستان ها و بخش ها شکل خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اعضای این هیئت ها از میان آحاد و اقشار مختلف جامعه از جمله روحانیون، دانشگاهیان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انتخاب خواهند شد.

این مقام مسئول، صیانت از آرای مردم و پاسداری از حقوق مردم و کاندیداها را از اهداف این هیئت های نظارتی خواند و خاطرنشان کرد: پس از پیشنهاد اعضای این مرکز، در نهایت اعضای این هیئت ها توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان به استان معرفی می شوند.

یک هزار و 300 شعبه اخذ رای در استان وجود دارد

وی ماموریت دیگر دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان را ساماندهی و چینش دقیق ناظران برای برگزاری انتخابات خواند و گفت:  تعداد یک هزار و 300 شعبه اخذ رای در استان لرستان وجود دارد.

سپهوند، افزود: در ماه های آینده آموزش های مجدد به ناظرین انتخابات در استان ارائه خواهد شد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان لرستان، تبلیغات زود هنگام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را خلاف قانون خواند و گفت: هرنوع تبلیغات زودهنگام چه در فضای مجازی و چه در بین مردم در جمع بندی های هیئت های نظارت لحاظ خواهد شد.

سپهوند، در ادامه یادآور شد: نتیجه انتخابات متکی به آرای مردم است و دفاتر نظارت بر انتخابات با هوشیاری و بی طرفی کامل از آرای مردم و سلامت انتخابات صیانت و پاسداری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز