عضو سابق مجلس خبرگان رهبری:

کارها را با عقلانیت و مشورت با بزرگان پیش ببرید

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۱:۴۰:۵۸
کد خبر: ۳۰۰۰۲۴
کارها را با عقلانیت و مشورت با بزرگان پیش ببرید
آیت الله محمدی تاکندی در جمع مدیران و کارکنان استانداری بیان داشت: کارها را با عقلانیت و مشورت پیش ببرید که موفق تر خواهید بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛‌ آیت الله علی محمدی تاکندی در جمع مدیران و کارکان استانداری که به مناسبت ماه مبارک رمضان در نمازخانه استانداری برگزار شد بیان داشت: تمام واجبات خدا، انسان را به خدا وصل می کند اما نماز همه وقت دست انسان را می گیرد لذا هیچ عبادتی مثل نماز انسان را به خدا نزدیک نمی کند.

وی افزود: دنیا در شبانه روز، انسان را به خود مشغول می کند و این تنها نماز است که پنج وعده در شبانه روز انسان را متوجه و به یاد خدا می اندازد و انسان را از پرت شدن به وادی نیستی و پوچی نجات می دهد به اصطلاح انسان را شارژ می کند.

آیت الله محمدی تاکندی با اشاره به منابع خیر و رشد معنوی شخصیت انسان اظهار داشت: براساس متون و منابع دینی خداوند هر بنده ای را  که بخواهد قنوات خیری به روی او باز می کند.

وی افزود: اولین قنات خیر برای هر انسانی، پدر و مادر خوب است چون انسان وجودش از آنجا شکل می گیرد که هرچه بهتر باشد محصول آن نیز که اولاد باشد بهتر خواهد بود.

استاد حوزه های علمیه استان تصریح کرد: دومین قنات و منبع خیر برای انسان، همسر خوب است چون خیلی از افراد بواسطه همسرانشان به بهشت می روند و بسیاری از مردها را زن ها نماز خوان کرده اند.

آیت الله تاکندی از اولاد، دین خوب، سلامتی، رفقا و همنشینان خوب، حکومت خوب، مقام شهادت، محیط خوب، علم، عبادت، نماز جماعت، اخلاص، خیرخواهی و خدمت به مردم را از دیگر قنات ها و منابع خیر برای انسان ها نام برد و در اظهار کرد:مدیران و کارکنان دستگاه ها به ویژه استانداری باید خدمتگزار باشند و کار افراد را در حد توان و با میل و رغبت انجام دهند

آیت الله تاکندی با تاکید بر اینکه" کارها را با عقلانیت پیش ببرید" در ادامه یادآور شد:  هر کاری  را که عقل بدان  اجازه می دهد آن را انجام دهید چون براساس نص صریح قرآن کریم علت جهنم رفتن افراد در قیامت این است که در دنیا گوش شنوا و عقل حسابی نداشتند.

وی ادامه داد: توصیه جدی من به همه مدیران و کارکنان این است که گوش شنوا داشته باشید و گوش هایتان را بیشتر از زبان تان به کار بیاندازید  چون انسان شنونده تر باشد بهتر است تا گوینده تر، 

استاد حوزه های علمیه استان اظهار کرد: در کارها مشورت کنید و کارها را در استانداری با مشورت بزرگان، مهندسین و صاحب نظران پیش ببرید که موفق تر خواهید بود. 

وی در پایان افزود: در میان مردم محبت ایجاد کنید و دل ها را به هم وصل کنید و با علما نشست و برخاست داشته باشید و برای گناهان خود گریه کنید که همه این اعمال و رفتارها از منابع و قنوات خیر برای هر انسانی به شمار می روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز