رئیس ستاد انتخابات هرمزگان:

نهادهای حمایتی حق ورود به انتخابات و فعالیت به نفع کاندیداها را ندارند

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۷:۵۴:۲۸
کد خبر: ۳۰۰۱۹۴
نهادهای حمایتی حق ورود به انتخابات و فعالیت به نفع کاندیداها را ندارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: نهادهای حمایتی حق ورود به انتخابات و فعالیت به نفع کاندیداها را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در سومین نشست ستاد انتخابات استان هرمزگان که با حضور مدیران نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و اوقاف برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های تیم هسته‌ای در مذاکرات، نتیجه عملکرد این تیم را تبریک گفت و اظهار داشت: سال پیش رو در ابعادی مخلتف از جمله مسائلی انتخاباتی سالی مهم و سرنوشت‌ساز برای کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل امور هماهنگی برای دو انتخابات مهم پیش رو در هرمزگان با برگزاری نشست‌های مخلتف مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد این دو رویداد با شایستگی هر چه بیشتر در این استان برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مقطع کنونی بیشترین موردی که در بعد اصلی برنامه‌های ستاد انتخابات استان قرار دارد، نظارت بر امور تبلیغاتی و تحرکاتی کاندیداهای احتمالی انتخابات است، افزود: کاندیداهای احتمالی باید توجه داشته باشند که تبلیغات زودهنگام جزء تخلفات محسوب می‌شود و باید نهایت دقت را در این امر داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه به برخی از مصداق‌های تخلف در باب تبلیغات زودهنگام اشاره و گفت: راه‌اندازی کارناوال‌ها و حتی تهیه و انتشار کلیپ در فضای مجازی نیز تخلف محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این مقطع دست‌اندرکاران ستاد انتخابات در بخش‌های مخلتف باید با رصد کردن و مستندسازی تمامی فعالیت‌ها و اقدامات کاندیداها را ثبت و ضبط کنند که این کار در حال انجام است.

اکرمی در ادامه این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران میناب و بندرلنگه و با حضور مستقیم فرماندار بندرعباس برگزار شد، اضافه کرد: باید در برگزاری انتخابات به امر صرفه‌جویی در امکانات توجه داشته باشیم و مسئولان وظیفه دارند در صیانت از امکانات دولتی در برابر زیاده‌خواهان توجه کافی و وافی را به طور جدی داشته باشند.

اکرمی در پایان تصریح کرد: فرمانداران باید به نحوه ورود شوراها و دهیاری‌ها در امر انتخابات با توجه به اصل دولتی بودن امکانات و ابزار، توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد انتخابات باید مصوبات این ستاد را پیگیری کند، از فعال‌سازی ستاد انتخابات در شهرستان‌ها خبر داد.

نظر شما