سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان:

میدان امام خمینی (ره) همدان امسال بازسازی می شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۹:۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۲۱۶
میدان امام خمینی (ره) همدان امسال بازسازی می شود
کامران گردان بااشاره به اینکه اقداماتی در راستای زیباسازی شهری در میدان امام (ره) همدان آغاز شده است، گفت: عملیات بازسازی میدان امام در سال جاری انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه ساماندهی سیمای شهر همدان با اشاره به طرح ساماندهی سیما و منظر میدان امام خمینی (ره) این شهر، اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهرداری همدان از آغاز سال ۹۳ این طرح را در قالب ساماندهی تابلوها، مبلمان شهری و نورپردازی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه پس از مطالعه گسترده و تخصصی توسط کارشناسان سازمان، فرآیند تفصیلی طرح به صورت هفت گام ارائه شد، افزود: حذف زوائد بصری، حذف و ساماندهی الحاقات، ساماندهی مبلمان شهری، مرمت جداره های تاریخی، نورپردازی، کفسازی، طراحی مجسمه، آبنما و یادمان و ساماندهی قرارگاه های رفتاری از مراحل ارائه شده کار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه میدان امام شهر همدان در سال ۱۳۰۸ توسط یک مهندس آلمانی طراحی و ساخته شد، ادامه داد: از تاریخ ساخت این بنا تاکنون پسرفت ایجاد شده و با انجام عملیات بازسازی در سال جاری کمترین کاری که می توان انجام داد اینست که بنا را به شکل نخست آن مرمت و بازسازی کنیم.

گردان با بیان اینکه میراث فرهنگی باید ورودی مسئولانه در مرمت این میدان تاریخی داشته باشد، یادآور شد: شورای شهر این تقاضا را از سازمان میراث فرهنگی دارد ضمن اینکه حمایت کاملی از سوی استانداری در این امر وجود دارد.

وی با تاکید براینکه پرداختن به زیباسازی میدان امام نمادی از همکاری سایر سازمان ها خواهد بود، افزود: هدف اصلی افزایش حساسیت سازمان های مربوطه در این زمینه از سوی خبرگزاری ها و مطبوعات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اقداماتی در راستای زیباسازی شهری در میدان امام آغاز شده و به هیچ و جه اجازه تعطیلی نخواهد یافت، بیان داشت: این اقدامات ادامه خواهد یافت تا پبشرفتی در این حوزه مشاهده شود.

گردان به بودجه ای برای بازسازی اولیه این میدان اشاره و عنوان کرد: می توان از این میدان نهایت استفاده را در زیباسازی شهری برد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع ساماندهی روزبازارها و نیز پلمپ برخی از مشاورین املاک اشاره  کرد و افزود: تعدادی از مشاورین املاک منطقه سه شهرهمدان از سوی شهرداری این منطقه پلمپ شده و می توان گفت که آن دسته از مشاورین املاکی که جواز کسب ندارد ساخت و سازهای غیرمجازی را در حاشیه شهر انجام می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز