معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری در لرستان قابل تقدیر است

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۴:۳۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۳۲۸
اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری در لرستان قابل تقدیر است
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری قابل تقدیر است و با توجه به مشکلات خاص خود تلاش‎های فراوانی کرده‎اند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، سعید شاهرخی در نشست ویژه کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی لرستان در خصوص نگرانی مردم از سلامت مواد غذایی اظهار کرد: هیچ مستند و کار پژوهشی مبنی بر عدم سلامت مواد غذایی وجود ندارد، بنابراین نباید ذهن مردم مشوش شود و دلهره آنها در این زمینه بی‌مورد است

 معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تاکید کرد: این مصوبه باید به همه فرمانداران ابلاغ شود و مسئولان پیگیری‌های لازم را برای زیر پوشش بردن این تعداد روستا انجام دهند، تا شاهد ارتقای کیفی عرضه آب در همه روستاهای استان باشیم.

وی در ادامه گفت: اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری نیز قابل تقدیر است و با توجه به مشکلات خاص خود تلاشهای فراوانی کردهاند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: شعار همه جهان در خصوص سلامت پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین برنامه ما نیز در بحث محصولات کشاورزی باید به سمت سلامت پیش برود.چ

وی افزود: این مهم تنها با برنامه‌ریزی جامع و کامل ممکن است و باید بدانیم که برای بالا بردن سطح کیفی محصولات به سمت سلامت چه کارهایی را باید انجام داد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: ممکن است در برخی از زمین‌های کشاورزی سموم اثرات زیان‌باری را بر جای بگذارند که باید سازمان جهاد کشاورزی اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی بحث سند ملی تغذیه را یکی از مباحث مهم برشمرد و بیان کرد: یکی از افتخارات ما سند تغذیه ملی است که مدیران دستگاه‌ها باید این سند را با دقت فراوانی مطالعه کنند و دستگاه‌های ذی‌ربط و به خصوص جهاد کشاورزی به عنوان متولی این موضوع حتما به این مهم توجه داشته باشد.

این مسئول از کیفیت آب مصرفی لرستان ابراز رضایت کرد و گفت: کیفیت آب مصرفی مردم قابل قبول است، ولی یک سری اقدامات دیگر نیز باید به صورت مستمر انجام شود.

 ،شاهرخی عنوان کرد: از جمله اقداماتی که باید انجام شود، زیر پوشش قرار دادن 30 درصد از روستاهاست که باید در این زمینه توجه بیشتری شود و فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید همکاری جدی با شرکت آب و فاضلاب روستایی داشته باشند.

این مسئول اظهار داشت: چون بیشترین نقش را در این رابطه جهاد کشاورزی دارد، باید تحقیقات لازم را انجام دهد یا به تکمیل آن‌ها بپردازد و مشخص کند که چند درصد از محصولات ما ارگانیک و سالم و چند درصد فاقد این موضوع هستند.

شاهرخی گفت: این ارگان می‌تواند در صورت مشاهده تخلف از سوی کشاورزان برای عرضه محصولات ناسالم با هماهنگی دستگاههای قضایی وارد عرصه شود و از این امر جلوگیری کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان افزود: جهاد کشاورزی در رابطه با متخلفان، کشاورزان مهاجر و کسانی که بیش از حد پروانه خود از آب استفاده می‌‌کنند با کمک دستگاه‌های اجرایی مانع این کار شود.

وی ادامه داد: باید به طور جد مشکل مردم حل شود، چون برخی به شدت نگران هستند و از خوردن بسیاری از مواد غذایی خودداری می‌کنند و باید دلهره مردم از بین برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز