مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

برنامه ریزی حوزه ستادی ضروری‌ترین کارهای آموزش وپرورش لرستان است

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۴:۵۱:۲۱
کد خبر: ۳۰۰۳۳۶
برنامه ریزی حوزه ستادی ضروری‌ترین کارهای آموزش وپرورش لرستان است
یکی از ضروری‌ترین اقدامات این است که حوزه ستادی از کارهای روزمره کاملا به دور باشد و همواره با طراحی، سیاست گذاری و برنامه‌ریزی، آینده را تضمین کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه کمیته برنامه ریزی گفت : برنامه‌ریزی، فعالیتى است حساب شده و منطقی و باید متکى به اطلاعات دقیق و صحیح باشد.

دکتر گودرز کریمی فر افزود : برنامه ریزی در آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که نیازها و انتظارات را تشخیص دهد، محدودیت‌ها، تنگناها، موانع، و هم‌چنین منابع موجود و محتمل را محاسبه و پیش‌بینى کند.

وی بر طرح های واقع بینانه و دقیق تاکید کرد و گفت :اگر بخواهیم  آموزش و پرورشی  بارور، خلاق و سازنده داشته باشیم باید راهبردها و تدابیر علمی و منطقی به صورت برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت‌ میان مدت و بلندمدت تدوین و اجرایی نماییم  .کریمی فر در ادامه افزود : یکی از ضروری‌ترین اقدامات این است که حوزه ستادی از کارهای روزمره کاملا به دور باشد و همواره با طراحی، سیاست گذاری و برنامه‌ریزی، آینده را تضمین کند. وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که  برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برداشتی است منطقی وعلمی برای حل مسائل آموزشی مشتمل بر تعیین هدف‌ها و منابع  و بررسی راه‌های رسیدن به اهداف و بالاخره پیاده کردن برنامه براساس شناسایی وضع کنونی و روند آن.

کریمی فر در پایان سخنان خود در بیان فواید برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش گفت : جهت‌دهی به کار معلمان و مدیران براساس چشم‌انداز موجود ، توجه بیشتر معلمان و مدیران برای وصول به اهداف سازمان ،  پرهیز از فعالیت‌های تکراری و روزمره ، ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر بین واحدها و شفاف‌سازی فعالیت‌ها برای تسهیل و تسریع فعالیت‌های آموزش و پرورش از جمله فوایدی است که با برنامه ریزی دقیق به آنها دست می یابیم .

در ادامه این جلسه خیرایی دبیر کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش لرستان به بیان دستور کار جلسه پرداخت و در خصوص برنامه ریزی آموزش و پرورش برای ساماندهی بهینه نیروی انسانی و تعیین تکلیف فعالیت مجتمع های آموزشی و پرورشی  در سال تحصیلی 95-94 پرداخت .  

خیرایی با اشاره به اجرای ساماندهی بهینه نیروی انسانی گفت : اطلاعات مربوط به نیروی انسانی در مناطق و شهرستانهای استان به دقت احصاء شد و برنامه ریزی ها متناسب با بانک اطلاعاتی که از استان فراهم شده بود  ،انجام شد . وی تصریح حاصل مدیریت بر ساماندهی نیروی انسانی  دهها هزار ساعت کاهش اضافه تدریس ایجاد شده دراین مناطق و شهرستانها بود . خیرایی مدیریت بر سامانه نقل و انتقالات را مزیت دیگر  اداره طرح و برنامه ذکر کرد و گفت : کمیته نقل و انتقالات آموزش و پرورش صرفاً بر اساس داده های آماری عمل کرد و در جاهایی که نیروی انسانی در رشته جنس های مختلف نیاز بود و یا نیروی مازاد وجود داشت ،حساب شده و منطقی عمل می کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز