معاون آموزش و پرورش استان خبر داد:

۴۰ هزار دانش آموز به اول متوسطه اضافه خواهد شد

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۵:۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۳۴۶
۴۰ هزار دانش آموز به اول متوسطه اضافه خواهد شد
معاون آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور بهره وری بیشتر در مدارس جابه جائی صورت گرفته که این امر هر پنج سال یک بار به وقوع می پیوندد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر، اسفندیار نظری در جلسه شورای آموزش و پرورش هدف از اجرای پروژه مهر در مدارس مازندران را ایجاد تحول نوین در نگرش دانست و گفت: فلسفه پروژه مهر نماد آماده سازی، بهسازی و آسایش در فضای مدرسه است.

وی بیان داشت: پروژه مهر نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی و ارزش‌یابی است که با رویکرد اصلاحی، ارزش‌گذاری و رفع موانع وجود در مدرسه  این پروژه بر مبنای مظهر دانش و آگاهی پایه گذاری می شود.

معاون آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه هر یک از کمیته ها براساس وظایف تعیین شده انجام وظیفه می کنند، تصریح کرد: این کمیته ها شامل کمیته تعمیر، تجهیز، ارزیابی و نظارت، سازماندهی و ساماندهی، انتصابات و تعیین صلاحیت و کمیته ترویج است.

نظری با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از موضوعات قابل توجه مدیران مدارس است، ادامه داد: آماده‌سازی مدارس، ساماندهی و تجهیز فضای آموزشی، سازماندهی نیروی انسانی، توزیع کتاب‌های درسی، آموزش معلمان پایه پنجم و نهم و ثبت‌نام به‌موقع از موضوعات مورد توجه در اجرای پروژه مهر است.

معاون آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه بیشتر طرح های آموزشی در کشورهای جهان سومی آتش نشانی عمل می کند؛ تصریح کرد: متاسفانه در گذشته بدون در نظر گرفتن تجهیزات آموزشی برنامه ریزی صورت می گرفت.

وی به برنامه امسال آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:به منظور بهره وری بیشتر در مدارس جابه جایی صورت گرفته که این امر هر پنج سال یکبار به وقوع می پیوندد.

معاون آموزش و پرورش استان به آموزش معلمان پایه پنجم و نهم اشاره کرد و گفت: کلیه معلمان و مدیران باید به آموزش نوین مجهز شوند و با دوره و با شیوه جدید آموزشی آشنا شوند.

نظری با در ادامه تاکید براینکه خانواده ها باید دانش آموزان را به تحصیل در هنرستان ها سوق دهند، افزود: در سال گذشته از 857 هزار شرکت کننده در کنکور بیش از 50 درصد شرکت کنندگان را به رشته تجربی اختصاص داد که این رقم بسیار بالایی است.

وی گفت: با این تفاسیر در سال 97 با بحران کمبود نیروی تخصصی در فنی و حرفه ای و کار و دانش مواجه خواهیم شد.

معاون آموزش و پرورش به 70 درصد بیکاری اشاره کرد و ادامه داد: 30 درصد نرخ بیکاری  را دختران و  12 درصد آن را پسران تشکیل می دهند.

نظری در پایان گفت: امسال در استان مازندران حدود 40 هزار دانش آموز به متوسطه اول اضافه خواهد شد. این در حالی است که در متوسطه دوم ما با حذف 40 هزار دانش آموز مواجه خواهیم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز