امام جمعه خرم آباد:

آمریکا باید از ۳۶ سال تحریم های ظالمانه بر ملت ایران توبه کند

۱۳۹۴/۰۴/۲۷ - ۱۳:۲۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۰۵۹۳
آمریکا باید از ۳۶ سال تحریم های  ظالمانه بر ملت ایران توبه کند
امام جمعه خرم آباد:امروز آمریکا اعتراف می‎‌کند 36 سال تحریم ظالمانه را بر ملت ایران روا داشته و باید به‌دلیل این ظلم بزرگ و فشاری که به ملت ایران وارد کرده توبه کند.

به گزارش خبرگزاری  برنا از لرستان، همزمان با فرا رسیدن ماه شوال و عید سعید فطر، نماز این عید بزرگ امروز شنبه، 27 تیر با حضور پرشور مردم روزه‌دار و مؤمن لرستان در شهرهای مختلف استان اقامه شد.

مردم لرستان پس از یک ماه بندگی و روزه‌داری، در این روز با ندای «الله اکبر ولله الحمد الحمدالله علی ما هدانا»، به استقبال نماز عید فطر رفتند و با قنونت‌های دل‌نواز نماز، مغفرت و رحمت الهی را از درگاه خداوند خواستار شدند.

در خرم‌آباد نماز عید فطر در مصلای الغدیر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، و با حضور مسئولان از جمله بازوند، استاندار و خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک به‌ مناسبت عید سعید فطر، گفت: روز عید فطر را روز بازگشت انسان به فطرت است.

وی افزود: پس از یک ماه بندگی در ماه مبارک رمضان، انسان مانند کودکی که تازه متولد شده، از معاصی پاک می‌شود و در این روز منادی ندا می‌دهد که ای مؤمنان بشتابید به‌سوی پاداش الهی، بنابراین روز عید فطر روز شکرگذاری به درگاه خداوند است.

خطیب نماز عید فطر خرم‌آباد با بیان این‌که برجسته‌ترین اعمال در روز عید فطر، زکات فطره و نماز عید فطر است، گفت: در این روز مسلمانان دو دعای مهم به درگاه خداوند دارند، نخست این‌که آن‌ها را در هر خیری وارد کند و دوم این‌که از هر شری خارج شوند.

حجت‌الاسلام میرعمادی نماز عید فطر را نمادی از وحدت، اتحاد، شکوه و عظمت مسلمانان است که قدرت اسلام را به نمایش می‌گذارد، دانست و اضافه کرد: روز عید فطر را از آن جهت عید نامیده‌اند که مسلمانان در این روز اجتماع بزرگی برپا خواهند کرد و خداوند را به‌خاطر نعمت‌هایی که در ماه رمضان به آن‌ها عنایت کرده شکرگزار هستند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: دنیا باید به ‌سمت استکبارستیزی حرکت کند چرا که با ترویج این مهم در دنیا، جهان به‌ سمت صلح، آرامش، ثبات و امنیت حرکت خواهد کرد.

وی رسیدن به توافق و جمع‌بندی مذاکرات را از نمونه‌های بارز مقاومت ملت ایران در مقابل شش قدرت برتر دنیا عنوان کرد و افزود: امروز مقاومت و صبر ملت ایران نتیجه داده و به برکت این مقاومت، دنیا ایران هسته‌ای را به رسمیت شناخته و آمریکا در برابر خواسته به حق مردم ایران تسلیم شده است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا اعتراف می‎‌کند 36 سال تحریم ظالمانه را بر ملت ایران روا داشته و باید به‌دلیل این ظلم بزرگ و فشاری که به ملت ایران وارد کرده توبه کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد عید فطر را نماد وحدت و معنویت جهان اسلام دانست و گفت: متاسفانه دشمنان اسلام این مهم را نشانه گرفته‌اند و امروز دنیای استکبار با با حمایت از رژیم غاصب اسرائیل در سرزمین مقدس اسلام، زمینه تفرقه و اختلاف مسلمانان را فراهم کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی با تحریک ارتجاع عرب و گروه های متحجر تروریستی معنویت مسلمانان را هدف قرار داده‌ است.

وی با اشاره به این‌که دین اسلام پرچم‌دار معنویت است، افزود: متاسفانه با اقدامات گروه‌های تروریستی منحرف و متحجر ازجمله داعش، القاعده و النصره، جز شمشیر و کشتن بی‌گناهان مفهوم دیگیری از اسلام به ذهن نمی‌رسد چرا که اسلامی که داعش به‌دنبال آن است شباهتی به اسلام ناب ندارد.

وی تصریح کرد: امروز اسلام مظلوم است و بزرگ‌ترین ظلم در حق اسلام و مسلمین روا داشته می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی ادامه داد: آمریکا دیگر مستقیم در مقابل مسلمانان قرار نمی‌گیرد بلکه جنگ نیابتی به راه انداخته و با تحریک حکام آل‌سعود به اهداف خود می اندیشد.

وی با محکوم کردن حمله آل‌سعود به ملت یمن به‎ویژه در ماه مبارک رمضان و عید فطر، گفت: آل سعود همان‌طور که در تجاوز به بحرین و سرکوب مسلمانان این کشور دست خالی ماند در حمله به یمن نیز نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه وحدت مسلمین در بلاد اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است، اظهارکرد: تجربه نشان داده مقاومت در برابر استکبار و متجاوزان پیروزی‌بخش بوده که جنگ 22 و 33 روزه لبنان، مقاومت مردم بحرین و یمن و مهم تر از مهم توافق و جمع‌بندی مذاکرات نمونه این مقاومت‌ها است.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان دستاوردهای معنوی بسیاری حاصل شده که باید حفظ شود.

یادآور می‌شود، نماز عید فطر همزمان در 300 محل استان لرستان اقامه شد و این نماز در شهرها و بخش‌ها به امامت امام‌جمعه شهرها و در روستاهای پرجمعیت نیز به امامت مبلغی که در ماه مبارک رمضان برای ارائه برنامه‌های فرهنگی به روستا اعزام‌ شده، اقامه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز