استاد خوشنویسی ثلث ایرانی، نسخ و محقق:

نمایشگاه قرآن قشم، فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با خط است

۱۳۹۴/۰۴/۲۷ - ۱۹:۳۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۶۱۵
نمایشگاه قرآن قشم، فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با خط است
استاد خوشنویسی ثلث ایرانی، نسخ و محقق گفت: برپایی نمایشگاه قرآن در جزیره قشم، فرصتی مناسب برای آشنایی اقشار مختلف مردم خصوصا نوجوانان و دانشجویان با خطوط اسلامی و قرآنی است.

«ابوالفضل خزائی» در گفت و شنود اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی و ستاد خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآن کریم قشم بیان کرد: با هدف ترویج فرهنگ قرآنی بین مردم و آشنایی با هنرهای اصیل ایرانی مثل خوشنویسی و تذهیب به این نمایشگاه آمده ام و پیش از این هم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران شرکت داشته ام.

وی اظهار کرد: استقبال از این جشنواره بسیار خوب بوده و مردم قشم به غرفه های کودک و نوجوان توجه ویژه ای نشان داده اند و از همین طریق با نوشتار مختلف خطوط گوناگون بیشتر آشنا می شوند.

فضای نمایشگاهی قشم، یکی از بهترین فرصت ها برای ترویج قرآن کریم است

استاد خوشنویسی خطوط اسلامی ادامه داد: نمایشگاه قرآن کریم قشم با وسعت قابل ملاحظه و تعدد غرفه هایی که دارد، زمینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان است تا در محیطی مناسب و با آسایش خیال به تعمیق آموزه های قرآنی بپردازند.

وی افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی برای مردم و ایجاد جُنگ های شادی و مسابقات فرهنگی و هنری با زمینه های قرآنی را از جمله راهکارهای افزایش حضور مردم در اینگونه نمایشگاه ها دانست.

خزائی، که کتابت یک جلد قرآن کریم در طول یک سال و با محوریت هنری و تذهیبی را در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: متاسفانه قرآن های هنری در کشور کم است و بیشتر به جنبه خوانایی قرآن کریم توجه شده و عمده کتب الهی به خط های «عثمان طه» نوشته شده اند که باید با استفاده از ظرفیت های موجود، نسبت به درگیرکردن بیشتر هنر در نگارش قرآن اقدام کرد.

وی با تقدیر از مدیر اجرایی نمایشگاه قرآنی قشم، مسئولین برپایی آن و مردم خونگرم این جزیره، اضافه کرد: امیدوارم با حمایت های بیشتر فرهنگی، بتوان از تجربه های قرآنی و خط استادان چیره دست تهران در سایر خطوط استفاده شود تا ظرفیت های جزیره نیز با توجه به علاقه مندی ها و استعدادهای آنان رشد بیشتری کند.

این استاد خوشنویسی خطوط اسلامی، کمبود امکانات اولیه مثل کاغذ گلاسه را یک مشکل اساسی در قشم ذکر کرد و افزود: امیدواریم با هماهنگی های بیشتر، شاهد تهیه اقلام مربوط به خوشنویسی، دعوت از استادان خوشنویسی تهران و برگزاری مسابقات خط ، رشد هر چه بیشتر خطوط اسلامی در قشم را به نظاره بنشینیم.

وی تاکید کرد: می توان از نیازها و ظرفیت های دانشجویان برای آموزش در زمینه خطوط تحریری، خوشنویسی با قلم و خودکار، به منظور ایجاد تنوع در راستای علاقه مندسازی و دربرگیری هنر خط نویسی بین جامعه بهره برد.

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم که از بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم دایر شده است تا دوم مرداد ماه به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز