استقبال از دوخت رایگان چادر در ششمین نمایشگاه قرآنی قشم

۱۳۹۴/۰۴/۲۷ - ۱۹:۵۶:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۶۱۶
استقبال از دوخت رایگان چادر در ششمین نمایشگاه قرآنی قشم
غرفه عفاف و حجاب ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم یکی از غرفه هایی است که با استقبال خوب دختران و زنان شرکت کننده در این نمایشگاه همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی و ستاد خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، خبرنگار این ستاد به همین بهانه با مسئول غرفه عفاف و حجاب این نمایشگاه به گفت و گو نشسته که ماحصل ان را با هم می خوانیم.

اکرم حسینگو، مسئول غرفه عفاف و حجاب، این نمایشگاه از استقبال خوب خانواده ها از چادرهای ارائه شده در این نمایشگاه و همچنین دوخت رایگان آن خبر داد.

وی که تاکنون در 25 نمایشگاه فرهنگی از جمله برای دومین بار در نمایشگاه قرآنی قشم حضور پیدا کرده، معتقد است: پوشش مناسب از جمله چادر موجب عزت بیشتر بانوان می شود و هیچ محدودیتی را برای امورات اجتماعی آنان به همراه ندارد.

او با قراردادن یک دستگاه چرخ خیاطی در بخشی از فضای غرفه عفاف و حجاب ششمین نمایشگاه قرآنی قشم آماده است 38 نمونه چادرهای به نمایش گذاشته در این غرفه را به صورت رایگان برای علاقمندان بدوزد و در اختیار آنان قرار دهد.

حسینگو از جزیره قشم به عنوان یکی از مراکز مهم چادر ایران نام می برد و پوشش بانوان قشمی و استان هرمزگان را یکی از زیباترین پوشش های اسلامی می داند.

وی می گوید پیش از این بیشتر چادر سنتی در نمایشگاه های فرهنگی ارائه می شد اما با همکاری بنیاد ملی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنوع در دوخت این پوشش اسلامی شاهد استقبال بیشتر دختران جوان از طرح های نوین چادر هستیم.

مسئول غرفه عفاف و حجاب نمایشگاه قرآنی قشم با عنوان کردن سختی کار راضی نگه داشتن تمامی سلیقه ها در حوزه حجاب، می گوید: حرکت خوبی در زمینه مد و به روز کردن پوشش اصلی بانوان در کشور شروع شده و میزان استقبال از چادرهای جدید هم نشان از موفقیت طرح های ارائه شده، دارد.

وی از چادرهای جدید با عنوان مدل های قجری، عبایی، حسنا، ملی و همچنین چادرهای ویژه جنوب کشور به عنوان پوشش های راحت تر برای بانوان یاد کرد.

به گفته وی، تمامی چادرهای ارائه شده در ششمین نمایشگاه و جشنواره قرانی قشم دارای شناسه ثبت ملی هستند که با تلاش طراحان بنیاد ملی مد و لباس کشور تهیه شده است.

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم که از بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم دایر شده است، تا دوم مرداد ماه به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه خواهد داشت.

نظر شما