نقش قرآن کریم در دفاع مقدس

۱۳۹۴/۰۴/۲۷ - ۲۰:۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۶۱۷
نقش قرآن کریم در دفاع مقدس
ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم بهانه ای شد تا بار دیگر یادی از نقش تاثیرگذار این کتاب آسمانی در هشت سال دفاع مقدس فرزندان ایران اسلامی مقابل کفر جهانی، کنیم.

به گزارش روابط عمومی و ستاد خبری ششمین نمایشگاه و جشنوراه قرآنی قشم، یکی از اقدامات بسیار ارزشمند نمایشگاه قرآنی در منطقه آزاد قشم، نصب بنر بزرگی از روزهای حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس می باشد که توجه هر تازه واردی را به خود جلب می کند.

به رغم دغدغه های فراوان کاری و مشغله های روزمره دنیوی خوشبختانه با گذشت 26 سال از پایان جنگ نابرابر دنیای استکباری علیه میهن اسلامی، یادمان هست که با چه ابزاری توانستیم دشمن تا بن دندان مسلح را با همه حامیان جهانی اش به خاک مزلت بکشانیم و اجازه ندهیم خاک پاک وطن مان دستخوش بی حرمتی بیگانگان شود.

IMG_8677

به نظر می رسد گاهی لازم است که با یک فلش بک زدن به گذشته و نگاه کردن به پشت سرمان به یاد آوریم برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی چه بر مردم این سرزمین گذشته و امروز برای حفظ آن چه باید بکنیم.

در بنر نصب شده بر روی دیوار ورودی نمایشگاه قرآنی قشم با چهره نوجوانان، جوانان و سالمندانی روبرو می شویم که در هر شرایط و در هر فرصتی دل خود را به آیات قرآن کریم می سپردند و با گرفتن نیرو از وعده های الهی، به قول معروف با دستان خالی اما با ایمان خود کاری می کردند کارستان که در تاریخ ماندگار شده است.

IMG_8676

یادمان نرفته حضرت امام (ره) پس از شهادت محمد حسین فهمیده نوجوان 13 ساله ای که با بستن نارنجک به خود و رفتن به زیر تانک های پیشرفته دشمن، زمینه ساز یکی از فتوحات دوران دفاع مقدس شد، فرمودند که رهبر ماه همین نوجوان 13 ساله است.

با کمی اندیشه باید به عمق آنچه در هشت سال دفاع مقدس بر مادران و پدران این سرزمین گذشت پی ببریم. باید بدانیم چه عاملی موجب آرامش پدران و مادرانی که تنها فرزند خود را و یا پدران و مادرانی که دو، سه، چهار و حتی بیشتر از این تعداد را در راه خدا تقدیم کردند، می شد و چرا در برابر شهادت عزیزان خود خم به ابرو نمی آوردند و با قامتی استوار از شهدای خود به عنوان ادامه دهندگان شهدای عالی مقام کربلا یاد می کردند.

آری، تنها چیزی که به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس آرامش می داد همانا یاد خدا و کلام وحی و قرآن کریم بود که هم خودشان به آن مجهز بودند و هم فرزندان دلبندشان در جبهه های نبرد با دشمن.

یادش به خیر، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را می گویم که پس از عملیات شکستن حصر آبادان می گفت: در زمان حمله هرچقدر ماشین آلات جنگی دشمن را منهدم می کردیم باز هم ماشین آلاتی نو و مدرن جای آن را می گرفت اما با اینهمه تجهیزات و حمایت جهانی نتوانستند صف متحد رزمندگان قرآنی ایران را از هم بپاشند و به اهداف شوم خود برسند.

IMG_8675

بعدها با دیدن عکسی از این رزمنده اسلام که در عملیات فتح فاو به همراه آیت الله محلاتی نماینده امام  (ره) در سپاه پاسداران به شهادت رسید، بیش از پیش به رمز موفقیت رزمندگان اسلام پی بردم آری این شهید بزرگوار در زمان حضورش در آبادان در یک دست اسلحه و در دست دیگر قرآن به دست داشت و این پیام را برای ما به یادگار گذاشت که قرآن قوی ترین ابزار برای رویارویی با شیطان است.

بعد از هشت سال جنگ تحمیلی رویکرد دشمنان ایران اسلامی برای مبارزه با انقلاب از جنگ سخت به جنگ نرم و فرهنگی تغییر یافت که همچنان ادامه دارد و با اطمینان باید اذعان کرد که این دوران بسیار سخت تر از گذشته است و برای موفقیت در این جنگ جدید هم راهی جز روی آوردن به قرآن و عمل به آن نداریم و به نظر می رسد یکی از اهداف برپایی نمایشگاه های قرآنی در کشورمان هم حرکت در مسیر مبارزه با دشمن باشد. به امید پیروزی دوباره بر کفر جهانی.

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم که از بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم دایر شده، تا دوم مرداد ماه به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد با برپایی ویژه برنامه های تلاوت قرآن کریم، مسابقات حفظ و قرائت، قصه گویی قرانی، نقاشی و هنرهای کودکان در حوزه قرآن پذیرای مشتاقان این کتاب هدایتگر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز