استاندار خراسان رضوی خواستار شد؛

برگزاری مسابقات ورزش های اسلامی در مشهد ۲۰۱۷

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۰:۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۸۲۵
برگزاری مسابقات ورزش های اسلامی در مشهد ۲۰۱۷
استاندار خراسان رضوی خواستار برگزاری مسابقات ورزش های اسلامی همانند سوارکاری، تیراندازی و شنا در مشهد، به مناسبت انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 شد.
به گزارش خبرگزاری برنا وبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: باید با حضور تیم های ورزشی از کشورهای مسلمان در مشهد،  زمینه معرفی هرچه بیشتر ایران در سطح جهان اسلام و رفع اختلافات بین فرق شیعه و سنی را فراهم کرد.
وی با اشاره به تکمیل مجموعه سوارکاری و دوچرخه سواری ورزشگاه ثامن، افزود: با برگزاری مسابقات رسمی در آن می توان زمینه رونق این میادین را فراهم کرد.
استاندار خراسان رضوی کشتی استان را دارای قابلیت های مختلفی دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی دقیق و جذب استعدادها می توان این ورزش باستانی را به دوران اقتدارش در استان بازگرداند.
رشیدیان با بیان اینکه اکثر جمعیت خراسان رضوی را قشر جوان تشکیل می دهد، گفت: با برنامه ریزی دقیق، هم افزایی دستگاه های اجرایی و تقسیم وظایف،  زمینه نهادینه شدن پربار اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و ایجاد اشتیاق هر چه بیشتر برای ورزش در آنان فراهم شود.
وی ادامه داد: با توسعه روحیه ورزشی در سطوح همگانی و قهرمانی در جامعه شور و نشاط اجتماعی  در بین قشرهای مختلف نهادینه خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی لزوم مطرح شدن ورزش استان و کشور در شرایط پساتحریم در عرصه های بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با وجود ظرفیت مناسبی که در استان در زمینه ورزش هندبال وجود دارد مسابقات این رشته در قالب جام ریاست جمهوری در مشهد برگزار می شود.
رشیدیان ابرازامیدواری کرد: با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی استان زمینه برگزاری مناسب این دور از رقابت ها فراهم شود.
نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با فراهم کردن زمینه دعوت از تیم های ورزشی کشورهای اسلامی می توان مسابقات فرامنطقه ای را برای مشهد 2017 برگزار کرد.
شایان ذکر است؛ مسابقات هندبال جام ریاست جمهوری به مناسبت سالروز تاسیس دولت تدبیر و امید 24 مرداد ماه در مشهد برگزار می شود؛ در این دور از مسابقات با حضور 90تیم در رده نوجوان داخلی، 10 تیم در رده نوجوانان خارجی، 128 تیم در رده جوانان داخلی و 10 تیم پیشکسوت برگزار و مراسم افتتاحیه با حضور معاون اول رییس جمهور خواهد شد.
گفتنی است؛ در این دیدار ابلاغیه مسئولیت برگزاری این دور از مسابقات به استاندار خراسان رضوی تقدیم شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز