مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد:

تولید۹ هزارتن میگو در سال ۹۴

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۰:۳۳:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۸۳۸
تولید۹ هزارتن میگو در سال ۹۴
مدیر کل شیلات هرمزگان در نشستی که با حضور مدیر کل دامپزشکی استان و همچنین پرورش دهندگان استان برگزار گردید از پیش بینی تولید 9 هزارتن میگو در سال 94 و در سطح مزارع استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  سید پرویز محبی با بیان اینکه خوشبختانه در سال های اخیر وضعیت تکثیر و پرورش آبزیان استان به صورت امیدوار کننده ای بهبود یافته است گفت:در حال حاضر استان هرمزگان تنها استان عاری از هرگونه بیماری در زمینه تکثیر و پرورش  میگو است.

وی با اشاره به مشکلاتی که پرورش دهندگان در زمان برداشت میگو و حمل و نقل آن داشتند گفت:از این پس و باتوجه به همکاری متقابل و سازنده دامپزشکی استان در صورتی پرورش دهنده بخواهد میگوی خود را برداشت نماید مسئول بهداشتی سایت می تواند گواهی حمل کلی جهت مزرعه صادر نماید.

 

محبی افزود :امید است با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری شاهد خود کفایی کامل در زمینه تولید لارو میگو باشیم و تمام نیاز به لارو میگو استان در خود مراکر تکثیر میگو استان مرتفع شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان  راه اندازی ساختمان قرنطینه، نگهبانی و حوضچه کلر زنی سایت تیاب شمالی، رفع مشکل پروانه بهداشتی سایت یکدار شرقی، پیگیری لازم جهت بیمه مزارع پرورش میگو توسط تعاونی ها و ... را از دیگر مسایل مهم مطرح شده در این جلسه خواند.

نظر شما