مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

توسعه شهری باید با توجه به ویژگی های تاریخی و طبیعی قزوین صورت گیرد

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۲:۴۰:۲۲
کد خبر: ۳۰۰۸۹۲
توسعه شهری باید با توجه به ویژگی های تاریخی و طبیعی قزوین صورت گیرد
حامد مانی فر گفت: توسعه شهری با در نظر گرفتن بافت های تاریخی، باغات سنتی و سایر شاخص های تاریخی و طبیعی باید صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حامد مانی فر با توجه به تصویب کلیات طرح جامع شهر قزوین در شورای عالی شهرسازی معماری ایران، عنوان کرد: شهر قزوین در سینه ی دشت و میان اراضی حاصلخیزی قرار گرفته است و باغات سنتی مانند حلقه ای شهر را در بر گرفته و زمین های حاصلخیزی پیرامونش قرار دارد.

مانی فر با اشاره به وجود بافت های تاریخی ارزشمند در شهر قزوین افزود: مدیران استان اقدامات و فعالیت های قابل قبولی در جهت حفظ و احیای این ویژگی های گرانبها داشته، همواره به محیط پیرامون خود احترام گذاشته و تصمیمات اتخاذ شده با در نظر گرفتن محوریت بافت های تاریخی، باغات سنتی و سایر شاخص های تاریخی و طبیعی بوده است.

وی با اشاره به توسعه شهر تصریح کرد: حتی در شمال شهر که مانعی برای توسعه نبوده هم اجازه ندادیم توسعه نامتوازن اتفاق بیفتد.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: موقعیت مکانی شهر و قرار گرفتن در مسیر شریان های اصلی کشور، شهرهای صنعتی، تعداد دانشجویان و جمعیت روزافزون شهر و همچنین نزدیکی به پایتخت، قزوین را در مسیر رشد و توسعه ی روزافزون قرار داده و عدم تصویب طرح جامع شهر دارای پیامدهایی مناسبی برای آینده ی شهر نبود.

وی با اشاره به فراهم کردن راههای توسعه پایدار در شهر اظهار داشت: ویژگی های تاریخی و طبیعی قزوین نباید سد راه توسعه این شهر باشد، بلکه باید تدابیری اتخاذ کرد که با بهره گیری از این شاخصه های ممتاز راههای ایجاد توسعه  پایدار برای شهر قزوین فراهم شود.

مانی فر با ضمن تاکید بر اهمیت تصویب طرح جامع قزوین ابراز امیدواری کرد تا با توجه به تجربه و سوابق مدیران استان در بخش های مختلف، کلیات طرح جامع شهر قزوین پیش رفته و به اجرا درآید.

نیاز به گفتن است که در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری که با ریاست دکتر آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و دبیری دکتر حناچی معاون شهرسازی و معماری و با حضور مهندس مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و مهندس اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل و همچنین مهندس حبیبی معاون امور عمرانی استاندار، شهردار قزوین و اعضای شواری عالی شهرسازی معماری ایران برای بررسی طرح جامع شهر قزوین تشکیل شده بود، کلیات این طرح با انجام پاره ای اصلاحات به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز