تاکید مدیرکل تعاون و کار هرمزگان بر حمایت های مادی و معنوی از مراکز نگهداری سالمندان

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۰۸:۴۲:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۱۰۰
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان بر حمایت های مادی و معنوی مردم و مسوولان از مراکز نگهداری سالمندان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  مهندس سلیمی در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان که به میزبانی "اداره کل بهزیستی" و در "مرکز توانبخشی لقمان حکیم " که بمنظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههای زیرمجموعه در سال جاری برگزار شد، افزود: مراقبت از سالمندان و رسیدگی به وضعیت آنان نیازمند تعامل و همفکری بیشتری است و دستگاههای زیرمجموعه با توجه به فعالیت های تخصصی خود می توانند بعنوان یک اقدام خداپسندانه خدمات ویژه ای به سالمندان ارائه دهند.

وی بر همکاری و هم افزایی برای داشتن یک مجموعه فعال تاکید و اضافه کرد: هر مدیری با ارزیابی مجموعه خود، نقاط مثبت و منفی را مشخص و برای رفع نقایص از دستگاههای زیرمجموعه  بمنظور تقویت مجموعه خود کمک گیرد.

رییس شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان در ادامه این نشست بر پیگیری مصوبات جلسات شورای هماهنگی و ارسال مصوبات به وزارتخانه، ضرورت ارائه پیشنهادات در جلسات شورا، همکاری بین دستگاهی، درآمدزایی برای مجموعه سالمندان، حضور پررنگ اعضای شورا در مراسمات مختلف نیز تاکید کرد.

در این نشست، مدیرکل بهزیستی استان نیز ضمن تشریح برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی، گفت: وجود این مراکز و حمایت بهتر از آنها برای خدمت رسانی به جامعه هدف یک نیاز ضروری است و اداره کل بهزیستی استان نیز برنامه ها و اقداماتی را در خصوص حمایت از این مراکز انجام داده است.

"سیما مرادی" با اشاره به اینکه بیش از 90 نفر سالمند در این مرکز نگهداری می شوند، افزود: با توجه به اینکه این مرکز هیئت امنایی بوده و بیشتر سالمندانی که در این مرکز نگهداری می شوند افراد مجهول الهویه و بلاصاحب هستند که توان مشارکت در هزینه های نگهداری را ندارند و کمک های سازمان بهزیستی نیز تمام هزینه های این مرکز را پوشش نمی دهد، لذا کمک و مساعدت خیرین می تواند بخشی از این هزینه ها را تامین کند.

وی، بر گسترش فرهنگ تکریم و احترام به قشر سالمند درجامعه ولزوم برنامه ریزی وپیگیری بیشتر جهت رفاه حال این عزیزان نیز تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز