۱۲ هزار نفر از ابنیه تاریخی و جاذبه طبیعی تویسرکان بازدید کردند

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۰۹:۴۳:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۱۳۲
۱۲ هزار نفر از ابنیه تاریخی و جاذبه طبیعی تویسرکان بازدید کردند
میثم الوندی از بازدید بیش 12 هزار نفر از ابنیه تاریخی، فرهنگی و جاذبه طبیعی تویسرکان در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از بازدید بیش 12 هزار نفر از ابنیه تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی تویسرکان در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد و اظهار کرد: خانه مسعودی بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آرامگاه حبقوق نبی (ع) و پارک توریستی ـ تفریحی کمربسته شهر سرکان نیز در روزهای تعطیل پذیرای مسافران و میهمانان زیادی بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی تویسرکان در خانه مسعودی «موزه تاریخ و فرهنگ» خبر داد و افزود: این نمایشگاه شامل غرفه‌های معرق‌کاری، چرم‌دوزی، قلاب‌بافی، کتیبه‌کاری، سفال، تکه‌دوزی، حکاکی روی سنگ، مبل و منبت، تذهیب و سوغات تویسرکان است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی روز شنبه 27 تیرماه آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی تا اول مردادماه امسال برای ارائه خدمات به عموم مردم دایر است.

الوندی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی و ترویج آداب و رسوم و توانمندی‌های تویسرکان دانست و گفت: آثار به نمایش گذاشته شده متعلق به هنرمندان فعال عرصه خانه صنایع دستی تویسرکان واقع در خانه اقتداری یکی از آثار تاریخی این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه خانه صنایع دستی تویسرکان در سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد افزود: آموزش‌های لازم در رشته‌های مورد نظر در حوزه صنایع دستی با تدریس مربیان هنرمند و مجرب به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی تویسرکان ترویج فعالیت در عرصه صنایع دستی، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و بهبود فضای کسب و کار را برخی از اهداف تعریف شده خانه صنایع دستی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در طول روزهای تعطیل پاسخگویی مسافران و میهمانان بود افزود: بروشور آثار تاریخی، مذهبی و فرهنگی و نقشه تویسرکان به منظور معرفی و آگاهی‌بخشی به مسافران و میهمانان ارائه شد.

الوندی از اجرای برنامه «عمو حمید» برای کودکان تویسرکانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه فردا در خانه مسعودی تویسرکان از ساعت 19 تا 21 شب برای کودکان اجرا می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز