مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قشم عنوان کرد؛

دارالقرآن کریم در قشم تاسیس می شود

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۶:۳۷:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۳۵۰
دارالقرآن کریم در قشم تاسیس می شود
مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم از برنامه تاسیس دارالقرآن کریم در این جزیره با هدف توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قشم؛ حجت الاسلام مرتضی جوکار با بیان این مطلب به خبرنگار ستاد خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، گفت: دوستداران و علاقمندان به این کتاب آسمانی و هدایتگر انسان می توانند با تاسیس دارالقرآن که از حمایت امام جمعه قشم برخوردار است، مسائل قرآنی خود را دنبال کنند.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان ششمین نمایشگاه قرآنی قشم، افزود: جشنواره های فرهنگی به ویژه در حوزه قرآنی نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود و با استمرار اینگونه نمایشگاه ها می توان خدمات تاثیر گذاری را با توجه به ناتوی فرهنگی دشمنان نظام به جوانان و نوجوانان ارائه کرد.

به گفته مدیر حوزه علمیه امام حعفر صادق (ع) قشم، گرایش به قرآن کریم به عنوان معجزه الهی و عمل به آن می تواند جامعه را در برابر همه تهدیدها بیمه کند.

وی با اشاره به صوت زیبا و دلنشین قرآن کریم که هر شب با حضور قاریان ممتاز بین المللی کشورمان در نمایشگاه قرآنی قشم طنین انداز می شود، خواستار مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان در برنامه های تلاوت قرآن در این رویداد مهم فرهنگ اسلامی شد.

حجت الاسلام جوکار به تاکید پیامبر اعظم (ص) بر اهمیت خو گرفتن با قرآن اشاره و اظهار کرد: تلاوت قرآن کریم و درک و فهم و عمل به آن در کنار ذکر خدا و یاد مرگ و قیامت از اموری است که رسول مهربانی ها همه ما را به آن سفارش کرده اند.

وی از آموزش قرآن و فهم آیات الهی به عنوان اصلی ترین درس حوزه های علمیه نام برد و گفت: طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) قشم در کنار دروس مقدماتی که از سوی حوزه علمیه قم برای آنان منظور شده است، در کلاس های فوق العاده قرانی نیز شرکت می کنند و پس از دوره پنج ساله می توانند در روستاها به فعالیت های قرآنی اقدام کنند.

این مسئول فرهنگ قرآنی به همکاری قرآنی حوزه علمیه امام صادق (ع) قشم با مدارس این شهر هم اشاره کرد و گفت: در برپایی نمازهای جماعت در مدارس موضوعات قرآنی دنبال می شود و امامان جماعات پاسخگوی سئوالات قرآنی دانش آموزان هستند.

حجت الاسلام جوکار در پایان از هدایت الله حسین زاده به عنوان طلبه سال سوم حوزه علمیه امام صادق (ع) به عنوان حافظ نیمی از قرآن کریم یاد کرد و گفت: یکی از خواهران طلبه حوزه علمیه ریحانه نبی (س) شهر قشم نیز حافظ کل قرآن می باشد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم به همت سازمان منطقه آزاد این جزیره از بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم دایر شده و تا دوم مرداد ماه به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز