رئیس شورای اسلامی شهرقدس خبر داد:

دریافت عوارض ماهیانه سرویس های مدارس از سوی سازمان حمل و نقل

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۷:۰۹:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۳۷۷
دریافت عوارض  ماهیانه سرویس های مدارس از سوی سازمان حمل و نقل
خدابخش محمدزاده پودینه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا گفت :در راستای ساماندهی و کمک به شرکت های تاکسیرانی و اتوبوس رانی ، عوارض سرویس های مدارس به صورت ماهیانه دریافت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از غرب تهران، خدابخش محمدزاده پودینه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا گفت: مدتی است که شرکت های حمل و نقلی که در شهر قدس به مدارس ارائه خدمات می کنند شکایاتی مبنی بر زیاد بودن عوارض سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی به شورای شهر دارند به همین دلیل روسای این سازمان ها و مدیران عامل این شرکت های حمل و نقل به جلسه شورا دعوت شدند تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

 وی افزود: سرویس دهی دانش آموزی از دغدغه های فکری اولیای آنان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی است، خانواده ها برای امنیت روحی و روانی خود و فرزندانشان در مواجهه با مشکلاتی از قبیل ترافیک های سنگین، ازدحام جمعیت، خطر رانندگان مبتدی و ... در مسیر رفت و آمد ترجیح می دهند از سرویس دانش آموزی مناسب استفاده کنند.

IMG_5881

 رئیس شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به آغاز طرح ساماندهی سرویس مدارس از سال گذشته در شهرقدس، بیان کرد: این طرح ازمهمترین اقداماتی است که با هدف روان سازی ترافیک، ارتقاء سلامت و ایمنی دانش آموزان و فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه در شهرقدس انجام می شود و به همین دلیل باید در رفع مشکلات این طرح هم کوشا باشیم.

 در ادامه مدیرعامل شرکت حمل و نقل یزدان مهر غرب آسیا گفت: عوارضی که سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرقدس برای هر شرکت درخواست کرده اند به ترتیب 20 و 15 میلیون تومان است که ابتدا باید پرداخت شود تا مجوز فعالیت صادر گردد در حالی که در شهرهای مجاور این مبلغ بسیار کمتر است.

 

 محمد اسماعیل امیرخانی افزود: تنها انتظار ما این است که سازمان ها همکاری بیشتری با ما داشته باشند و براساس مصوبه های کارگروه 18 که کارگروهی کشوری است، قانون را به صورت یکسان اجرا کنند و مبلغ پرداختی همه شرکت ها یکسان باشد نه اینکه برخی شرکت ها مبالغ کمتری بپردازند.

 در ادامه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرقدس گفت: سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرقدس باید از همه لحاظ خودکفا باشند و شهرداری بودجه ایی به این سازمان نمی دهند از این رو ما مجبور هستیم که عوارض دریافتی خود را افزایش دهیم.

IMG_5871

 عین الله سرابی افزود: مصوبه های سال 88 و 89 میزان عوارض را برای سرویس های مدارس تاکسی 20 میلیون و اتوبوس 15 میلیون در نظر گرفته بود که در سالجاری برای کمک به این شرکت های حمل نقل این مبلغ به 8 میلیون تومان کاهش یافت ولی شرکت هایی که مجوز خود را در سالهای گذشته کسب کرده اند باید بر اساس همان مصوبه های پیشین پرداخت کنند.

 سپس مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرقدس گفت: سال گذشته در قالب کارگروه ماده 18 در شهرقدس کمیته ساماندهی سرویس های مدارس تشکیل شد و مبالغ عوارض نیز تعیین گردید البته در ماده 18 میزان عوارض تعیین نشده و فقط عنوان شده که در راستای کمک به سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی مبلغی پرداخت شود.

IMG_5876

علی اصغر امیریان افزود: البته این مبالغ در ازای خدماتی است که سازمان ها به شرکت های حمل و نقل ارائه می کنند، دریافت می شوند به طور مثال تا پیش از دریافت مجوز خود شرکت ها مسئول همه اتفاقات هستند اما پس از مجوز سازمان باید پاسخگو باشد و همچنین باید راننده ها بیمه کند که این خدمات مسلما نیاز به بودجه دارد.

 وی ادامه داد: البته سازمان اتوبوسرانی تصمیم گرفته در راستای کمک به این شرکت ها و رعایت انصاف و عدالت ماهیانه عوارض را دریافت کند و برای هر دستگاه اتوبوس 20 هزار تومان و هر دستگاه مینی بوس 10 هزار تومان که بیشترین سرویس های مدارس در قدس مینی بوس هستند.

 در پایان رئیس شورای اسلامی شهر عنوان کرد که سازمان تاکسیرانی نیز همانند سازمان اتوبوسرانی از این روش استفاده کند و ماهیانه عوارض خود را دریافت نمایند که البته این موضوع منوط به تصمیم گیری های همه اعضای شورای اسلامی شهر خواهد بود.

 

گزارش و تصویر:اکرم کشاورز

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز