سرپرست مدیریت تعاون و کار بندرعباس:

حل و فصل ۳۷درصدی پرونده های کارگری بندرعباس به صورت سازشی

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۸:۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۳۹۵
سرپرست مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرعباس گفت: 37 درصد از مجموع شکایات کارگری این شهرستان در 3 ماهه اول امسال به صورت سازشی حل و فصل گردیده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رجایی تعداد آراء صادره در هیات های تشخیص و حل اختلاف را به ترتیب 315 و65 مورد عنوان کرد و افزود: از مجموع آراء در هیات تشخیص 98 مورد به صورت سازشی و از آرء صادره در هیات حل اختلاف نیز 9 مورد به صورت سازشی حل و فصل گردیده است.

وی، مجموع پرونده های مطروحه در هیات تشخیص را 397 مورد عنوان کرد و بیان داشت: در این مدت بیش از 3 هزار و750 مورد مشاوره تلفنی و حضوری جهت بسترسازی کاهش شکایات واصله در واحد مشاوره مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرعباس انجام پذیرفته که تاثیر بسزایی در کاهش دادخواستهای واصله به هیاتها و همچنین در تسریع روند احقاق حقوق از دست رفته طرفین تشخیص و حل اختلاف داشته و مانع از طرح شکایات بی مورد از سوی مراجعین گردیده، است.

رجایی با اشاره به اینکه مراجع حل اختلاف بمنظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای مقررات قانون کار وسایر مقررات تبعی و قرارداد کارآموزی و موافقت نامه های کارگری و یا پیمانهای دسته جمعی می باشد، تشکیل شده اند که در راستای اجرایی نمودن این قانون، اداره روابط کار شهرستان بندرعباس با 2 هیات تشخیص و 2 هیات حل اختلاف فعالیت می نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز