بیش از ۱۰ هزار ملایری زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۹:۲۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۴۳۴
بیش از ۱۰ هزار ملایری زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند
مهدی سماواتی گفت: 63 هزار خانوار در استان همدان و بیش از 10 هزار نفر در شهرستان ملایر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزی استان همدان  در گردهمایی دهیاران شهرستان ملایر و گرامیداشت روز دهیار گفت: 63 هزار خانوار در استان همدان و بیش از 10 هزار نفر در شهرستان ملایر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند.

وی افزود: در این نوع بیمه به ازای هر مبلغی که فرد پرداخت می کند، دو برابر این مبلغ توسط دولت یارانه پرداخت می شود که در این راستا، سال گذشته از طریق این یارانه بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار وارد استان همدان شد.

وی ادامه داد: از امسال شهرهای زیر 20 هزار نفر به حوزه بیمه روستاییان اضافه شده اند و هر فردی که به 18 سال رسیده باشد، می تواند از شرایط این صندوق استفاده کند، در حالیکه در گذشته تنها کشاورزان شهری از مزایای این صندوق بهره مند بودند.

سماواتی بیان کرد: با اضافه شدن کشاروزان شهری و شهرهای زیر 20 هزار نفر، تعداد افراد زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری در ملایر از 10 هزار نفر به 30 هزار نفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود 40 هزار نفر در روستاها زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، در مجموع حدود 50 هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش بیمه روستایی هستند که با توجه به جمعیت 111 هزار نفری ساکن در روستاهای ملایر، افراد بسیاری در این شهرستان فاقد پوشش بیمه روستایی هستند.

وی خواستار اطلاع رسانی کامل و به موقع درباره استفاده روستاییان از بیمه روستایی و عشایری توسط دهیاران شد و گفت: ممکن است از سال آینده افراد بالای 60 سال نتوانند در این صندوق ثبت نام کنند که انجام این کار نیازمند کار جهادی است.

شهرستان ملایر دارای جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر است که از این میزان بیش از 111 هزار نفر ساکن روستاها هستند و در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز