صدور شناسنامه «شهادت» برای شهدای شاخص همدان

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۹:۲۶:۳۴
کد خبر: ۳۰۱۴۳۸
صدور شناسنامه «شهادت» برای شهدای شاخص همدان
علی بقایی از صدور شناسنامه «شهادت» برای شهدای شاخص همدان خبر داد و گفت: ۱۴ شناسنامه شهادت با مشخصات شناسنامه‌ای و نحوه شهادت در هفته دفاع مقدس امسال در همدان رونمایی می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اقدامات انجام گرفته و پیش‌بینی شده برای معرفی شهدای شاخص همدان اظهار داشت: به دنبال اقدام سازمان بسیج مستضعفین از سال 89 نسبت به نامگذاری و معرفی شهدای شاخص کشوری، با موافقت سازمان بسیج و با همکاری خانواده‌های شهدا این اقدام به طور رسمی در استان همدان نیز انجام گرفت.

بقایی با اشاره به اینکه امسال 14 شهید شاخص در همدان معرفی شدند، عنوان کرد: سردار شهید «حسن ترک» و شهید «ناصر قاسمی» به ترتیب به عنوان شهید شاخص استان و شهید شاخص شهرستان همدان در سال 94 انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه برای معرفی هر شهید شاخص در مراکز شهرستانها یک ستاد تشکیل شده است، گفت: هر ستاد در قدم نخست به دنبال جمع‌آوری آثار شهداست که هم اکنون در حال انجام است و بخشی از آن در حال انتشار است.

بقایی گفت: در قدم بعدی فضاسازی شهری و عطر آگین کردن شهر با تصاویر و یاد شهدا مد نظر است که با بضاعت محدود سپاه در سطح شهرستانها و شهر همدان تا حدودی انجام گرفته است.

وی افزود: سرکشی از خانواده‌های معزز شهدای شاخص همدان توسط مسئولان به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر انجام گرفت و در اقدامی دیگر در همایش بزرگ مرگ بر امریکا که به همت دانشجویان همدان در باغ موزه دفاع مقدس انجام شد خانواده‌های شهدای شاخص با تصاویر و تمثال شهدایشان در مراسم حاضر و مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون فرهنگی سپاه همدان از صدور «شناسنامه شهادت» برای هر یک از شهدا با مشخصات کامل شناسنامه‌ای خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی با اداره کل ثبت احوال شناسنامه شهدای شاخص استان در هفته دفاع مقدس رونمایی و به خانواده‌های شهدا تحویل داده می‌شود.

بقایی اظهار داشت: این اقدام همانند طراحی تمبر یادبود شهدا و به عنوان تمثالی از شهدا تهیه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش شهدای شاخص متناسب با تاریخ شهادت آنها در هر شهرستان عنوان کرد: همچنین در یادواره‌های شهداو مراسماتی که با این موضوع برگزار می‌شود از همرزمان شهدای شاخص برای بیان خاطرات شهدا دعوت می‌شود.

بقایی از تولید مستند تلویزیونی شهدای شاخص استان همدان خبر داد و بیان کرد: گروه تلویزیونی بسیج سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز 14 قسمت مجموعه نمایشی- رادیویی از زندگی 14 شهید شاخص استان تهیه و به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌‍کند.

به گزارش برنا، شهید «محسن امیدی» در نهاوند، شهید «حسن تاجوک» در ملایر، روحانی شهید«احمد هاشمی» در کبودراهنگ، شهید «مسعود داوری» در تویسرکان، شهید«الله‌رضا هنری‌لطیف» در اسدآباد، شهید «یونس گنجی» در بهار، شهید«رمضانعلی غلامی‌مهتاج» در قهاوند، شهید «هادی مختاری‌دلیر» در رزن، شهید «جعفر خواستان» از فامنین  و شهید «مجید رضیئی» مسئول تبلیغات لشکر 32 انصارالحسین(ع) در تیپ 32 انصارالحسین(ع)، شهید «حسین عبادی» در رده‌ انتظامی و شهید حسین یزداندوست به عنوان شهید شاخص ارتش به عنوان شهدای شاخص سال 94 در همدان معرفی شدند.

نظر شما