رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

چشم و هم‌چشمی در جامعه موجب بروز مشکلات و گرفتاری های بی شماری شده است

۱۳۹۴/۰۵/۰۱ - ۱۲:۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۰۱۷۹۳
چشم و هم‌چشمی در جامعه موجب بروز مشکلات و گرفتاری های بی شماری شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی با اشاره به اینکه چشم و هم‌چشمی در جامعه موجب بروز مشکلات و گرفتاری شده، افزود: حسادت و چشم و هم چشمی در برخی از موارد باعث زندگی اقساطی می‌شود و این شکل از زندگی نیز در نهایت به گرفتاری ختم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز در جمع پرسنل تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان اظهار کرد: همه مردم جهان در زمان و مکان‌های مختلف به دنبال سعادت و خوشبختی هستند و هر یک تعاریف مختلی از این مهم دارند.

وی بیان کرد: برخی خوشبختی را در داشتن پول و یا قدرت می‌دانند اما در کل خوشبختی و سعادت به دو گونه خوشبختی در دنیا و آخرت تقسیم‌بندی می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: برای دسترسی صحیح و درست به معنا و مفهوم خوشبختی باید به دستورات و تعلیمات حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) مراجعه کرد.

وی افزود: با استفاده از احادیث و روایات مختلف از پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) می‌توان به خوشبختی در دنیا و آخرت رسید.

صفایی ابراز کرد: دنیا محل آسایش نیست و در روایات و احادیث مختلف نقل شده که دنیا محل گرفتاری است و تا بشر بر روی کره خاکی وجود دارد گرفتاری و مشکلات هم هست.

وی با نقل حدیثی از امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: بر اساس این روایت خوشبختی و رسیدن به این مهم بر پایه سه اصل قرار دارد که شامل معرفت دین، صبر در برابر مشکلات و تدبیر و مشورت کردن است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: بی‌طاقتی و بی‌صبری در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها سودی ندارد و تنها موجب می‌شود که زندگی را به کام خود و دیگران تلخ کنیم.

وی با بیان اینکه با بی‌حوصلگی، عصبانیت و بی‌طاقتی در برابر مشکلات گره‌ای باز نمی‌شود؛ عنوان کرد: امروز برخی برای به دست آوردن پول و جبران گرفتاری‌های مالی و مادی به راه‌هایی می‌روند که نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه گرفتاری‌ها را افزایش می‌دهد.

صفایی با اشاره به اینکه چشم و هم‌چشمی در جامعه موجب بروز مشکلات و گرفتاری شده، افزود: حسادت و چشم و هم چشمی در برخی از موارد باعث زندگی اقساطی می‌شود و این شکل از زندگی نیز در نهایت به گرفتاری ختم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زندگی نیازمند تلاش و کوشش است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در زندگی برای ایجاد خوشبختی بسیار مهم است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی باید به فرهنگ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: انسان از زمانی که عقلش می‌رسد و درآمدی دارد باید به فکر آینده باشد و برنامه‌ریزی بلندمدت انجام دهد.

وی همچنین مشورت کردن، داشتن ظرفیت در برابر گرفتاری‌ها و دانستن حد و اندازه در زندگی را موجب خوشبختی دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز