استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی برای اصلاح شبکه های برق با هدف کاهش مصرف انرژی در استان

۱۳۹۴/۰۵/۰۱ - ۱۵:۲۸:۲۱
کد خبر: ۳۰۱۸۳۰
لزوم برنامه ریزی برای اصلاح شبکه های برق با هدف کاهش مصرف انرژی در استان
استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی جهت اصلاح شبکه های برق موجود در استان در حوزه های مختلف صنعتی، ادارات و خانگی با هدف بهره گیری از تکنولوژی های جدید به منظور کاهش مصرف انرژی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از پروژه های شرکت توزیع برق شهرستان مشهد، با بیان اینکه در سال های اخیر به رغم وجود تحریم ها استان در حوزه بهره گیری از تکنولوژی های نوین در صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: در همین راستا با خرید تجهیزات مورد نیاز از صنایع داخلی استان، بهینه سازی شبکه های موجود و بهره گیری از تکنولوژی های نوین اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی فعالیت در عرصه صنعت برق را با مخاطرات زیادی همراه دانست و ضمن قدردانی از فعالان این بخش، افزود: باید با فعالیت مستمر و برنامه ریزی دقیق، زمینه تحقق اهداف بلند مدت ترسیم شده در افق 1404 را فراهم کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توافق صورت گرفته زمینه بهره گیری از انرژی هسته ای برای تولید انرژی، جایگزین سوخت های فسیلی می شود، افزود: با تحقق این مهم زمینه حفظ محیط زیست بیش از گذشته فراهم می شود.
رشیدیان اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته، در سال 93 جشن برق دار شدن تمام روستاهای بالای 20 خانوار در استان برگزار شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اقدامات موثر صنعت برق استان در سطح کشور، زمینه لازم برای جذب اعتبارات بهینه سازی انرژی فراهم شده است.
رشیدیان با بیان اینکه مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، تصریح کرد: اقدامات لازم برای یکسان سازی روشنایی سطح معابر که در ارتقا امنیت نیز اثرگذار است در دستورکار شرکت برق قرار گیرد.
پیگیری لازم از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای بازپرداخت بدهی های صنایع به شرکت برق، حمایت از صنایعی تولیدی لوازم خانگی با سطح پایین مصرف استاندارد انرژی، آموزش مستمر شهروندان برای نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی، انجام طرح های پژوهشی و گسترش مطالعات در صنعت برق توسط شرکت های دانش بنیان، بالا بردن روند کیفیت بهره وری شبکه های موجود از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.
شایان ذکر است، استاندار خراسان رضوی از مرکزی راهبری شبکه های توزیع نیروی برق مشهد، پارک آموزشی و پروژه جایگزینی هادی های روکش دار با هادی های بدون روکش در شبکه های فشارز متوسط، سامانه کار بر روی شبکه های فشار متوسط به شکل برقدار و عملیات خط گرم جلوگیری از برق مشترکان بازدید کرد.
گفتنی است، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت برق مشهد برای بهره گیری از تکنولوژی های نوین داخلی برای افزایش خدمات رسانی به شهروندان، کاهش خاموشی ها و تجهیز  و بهسازی شبکه های موجود برق ارائه شد.
002003
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز